زیباکلام: ظریف با قاسم سلیمانی اختلاف دارد

By | ۱۳۹۷-۱۲-۰۸

صادق زیباکلام در گفتگو با یورونیوز در پاسخ به سوالی درباره همزمانی استعفای محمد جواد ظریف با سفر بشار اسد به تهران گفت: بعضی‌ها می‌گویند که آقای ظریف به این دلیل استعفا داده است که در ملاقاتی که آقای بشار اسد خدمت مقام معظم رهبری داشتند آقای قاسم سلیمانی، آقای گلپایگانی و دیگران حضور داشتند و چرا وزیر خارجه نمی‌بایستی حضور پیدا کنند.

زیباکلام با رد این موضوع به عنوان دلیل استعفای ظریف افزود: من با شناختی که از آقای ظریف دارم می گویم که قطعا به ایشان برخورده است اما من فکر نمی‌کنم که آقای ظریف این اجازه را به خود بدهد و یا چنین جسارت و شهامتی را داشته باشد که به این دلیل استعفا دهد زیرا به هر حال کسی که مورد خطاب و اعتراض این استعفا قرار گرفته شخص آقای خامنه‌ای است و آقای ظریف اهل چنین کارهایی نیست.

زیباکلام در ادامه گفت که احتمالا چندین علت، دلیل این استعفا بوده است و از آن جمله به توهین‌هایی اشاره کرد که در سال‌های متمادی به شخص محمدجواد ظریف شده است

وی افزود:چندین‌بار در مجلس و خارج از مجلس به آقای ظریف خائن گفته شد. چه در مذاکرات هسته‌ای، چه در انعقاد برجام و چه در اف.ای.تی.اف به ایشان خائن گفته شد. ممکن است که کاسه صبر آقای ظریف لبریز شده باشد و نبود ایشان در جلسه آقای بشار اسد با مقام معظم رهبری با دلایل دیگر دست به دست داده و باعث شده باشد که استعفا دهند.

صادق زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا این استعفا می تواند اعتراضی به دخالت ارگان‌های موازی خارج از دولت در کار وزارت امور خارجه باشد گفت: آقای ظریف آبش با سپاه و سردار قاسم سلیمانی توی یک جوی نمی‌رفت. ایشان کشته مرده تعظیم و تکریم در برابر بشار اسد نبود.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا استعفای جواد ظریف باعث کاهش دخالت نهادهای فرادولتی در سیاست خارجی یا کم شدن فشار تندروها در امور قوه مجریه خواهد شد، گفت که حتی در صورت پذیرفته شدن استعفای آقای ظریف، سپاه پاسداران از مواضع خود عقب نخواهد نشست.

زیباکلام افزود: «آنها به سیاست‌هایی که فکر می‌کنند که انقلابی و در جهت تامین منافع ملی است به صورت قاطع ادامه خواهند داد.

واکنش غیرمستقیم خامنه ای به استعفای ظریف

خامنه‌ای امروز طی سخنانی گفت: نباید از دشمن ترسید و دچار اشتباه محاسبه شد. جمهوری اسلامی اکنون قوی‌تر از هر دوره ای شده ولی جبهه دشمن ضعیف تر از دوره های گذشته است.

خامنه ای گفت: امروز صف‌بندی جبهه حق و باطل همان صف‌بندی‌های دوران ائمه اطهار علیهم‌السلام است و همانگونه که در آن زمان جبهه باطل به رغم کثرت نفرات و تجهیزات و تبلیغات نابود شد، امروز هم همان سرنوشت در انتظار جبهه مقابلِ انقلاب اسلامی است و نباید از دشمن ترسید و دچار اشتباه محاسبه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *