رفتار مشکوک صرافان و دلالان در بازار ارز

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۴

در حالی رییس کل بانک مرکزی تاکید دارد که روند تقویت پول ملی تداوم خواهد یافت و بازار ارز در حال حاضر در مرحله ثبات نسبی قرار داد و شرایط برای ورود به دوره ثبات مهیا شده است، رفتار مشکوک دلالان امروز موجبات سردرگمی مراجعان، خریداران و فروشندگان را فراهم کرد.

در حالیکه قیمت دلار چند روزی است در کانال ۱۰ هزار تومان دوام آورده است، دلالان و برخی صرافان بازار ارز رفتاری مشکوک و غیرمنطقی را در پیش گرفته‌اند.

این روزها معامله ارز در بازار با کندی قابل توجهی روبر شده است. بسیاری از صرافان در ساعات میانی روز نیز با استناد به اینکه قیمت معلوم نیست از فروش ارز خودداری می کنند و در عین حال تنها تن به خرید می دهند. این در حالی است که در روزهای گذشته برخی صرافان با تغییر ناگهانی جهت تنها در قامت فروشنده ظاهر شده و دست از خرید می کشیدند. این جابجایی نقش ها سردرگمی مراجعان به بازار را در پی داشته است.
خبرآنلاین:
در چنین شرایطی به دلیل محدودیت در خرید و فروش آزاد ارز، بخش عمده‌ای از تقاضا به بازار سکه هدایت شده است به این ترتیب تقاضا برای خرید سکه در حال حاضر رو به افزایش است. این بدان معنی است که سرمایه گذاران خرد که تا دیروز به دنبال خرید و فروش ارز بودند ، امروز برای حفظ قدرت خرید خود در صددند سکه در قطعات مختلف خریداری کنند.

این روزها در صرافی ها چه می گذرد؟

گزارش قبلی: به گزارش ایسنا، در حالیکه روابط عمومی بانک مرکزی می‌گوید امروز یکشنبه ۲۵ آذر، معاملات دلار در صرافی‌های مجاز، با نرخ زیر ۱۰ هزار تومان انجام شده است، اغلب صرافی‌ها از فروش ارز با قیمت‌های بانک‌ مرکزی به مشتریان اظهار بی‌اطلاعی کرده و عملا هیچگونه خرید و فروشی با نرخ‌های مذکور انجام نمی‌دهند و همزمان، سخنگوی کانون صرافان می‌گوید: در شرایط فعلی فعالیت اغلب صرافی‌ها عملا تعطیل شده‌ است

به گفته سلطانی‌زاده ، در شرایط فعلی صرافی‌ها تقریبا کار خاصی انجام نمی‌دهند و صرافان با مشکل کاهش مشتری و تقاضا برای ارز در بازار روبرو هستند که مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

وی درباره عدم فروش ارزهای خانگی در بازار از سوی مردم نیز گفت: شاید یکی از دلایل این موضوع، کاهش ناگهانی نرخ ارز بوده که بسیاری از خریداران ترجیح داده‌اند ارزهای خریداری شده را نگهداری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *