توقیف شناور ایرانی در کویت / خدمه در شناورها حبس شده اند

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۶
مدیرعامل شرکت راهبر ‌شناورها گفت: دو فروند شناور خدماتی ایرانی که با مدارک قانونی قصد خروج از آب‌های کویت را داشتند، توسط گارد ساحلی کویت در آ‌ب‌های بین المللی خلیج فارس توقیف و تحت تدابیر شدید امنیتی به کویت برگردانده شد.این کشتی‌های خدماتی به صورت اجاره‌ای در بندر الزور کویت کار می‌کردند و بابت ساخت پل در بندر مورد استفاده قرار گرفته بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:
مدیرعامل شرکت راهبر ‌شناورها گفت: دو فروند شناور خدماتی ایرانی که با مدارک قانونی قصد خروج از آب‌های کویت را داشتند، توسط گارد ساحلی کویت در آ‌ب‌های بین المللی خلیج فارس توقیف و تحت تدابیر شدید امنیتی به کویت برگردانده شد.
به گزارش فارس، حدود ۲۰ روز پیش بود که دو فروند شناور خدماتی ایرانی که با مدارک قانونی قصد خروج از آب‌های کویت را داشتند، توسط گارد ساحلی کویت، در آ‌ب‌های بین‌المللی خلیج فارس توقیف و تحت تدابیر شدید امنیتی به بندر کویت برگردانده شدند.

مدیرعامل شرکت فروغ صنعت دریا به عنوان راهبر این شناورها ضمن تأیید این خبر، در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: این کشتی‌های خدماتی به صورت اجاره‌ای در بندر الزور کویت کار می‌کردند و بابت ساخت پل در بندر مورد استفاده قرار گرفته بودند.

اوقاتیان ادامه داد: پس از اتمام قرارداد این کشتی‌ها با شرکت کویتی، هنگام برگشت و خروج از آب‌های کویت، توسط ناوچه‌های P313 کویت، به اجبار به بندر برگردانده می‌شوند.

وی اظهار داشت: باوجود رایزنی‌های گسترده با مسئولان کویتی برای بازگشت و آزاد‌سازی شناورهای مذکور‌، تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

اوقاتیان ادامه داد: اطلاعات کسب شده از فرماندهان این شناورها حکایت از آن دارد که امکانات ضروری از جمله منابع آب، غذا و سوخت اتمام یافته است و مسئولان کویتی در این خصوص همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه ‌در حال حاضر‌، خدمه در شناورهای خود محبوس شده و اجازه خروج ندارند، افزود: ‌البته بر اساس قوانین جهانی دریانوردی در چنین شرایطی، کشوری که شناور در آن توقیف شده‌، باید امکانات لازم را برای زنده ماندن خدمه شناور فراهم سازد.

اوقاتیان‌ تأکید کرد: ‌رایزنی‌های لازم با مسئولان وزارت خارجه کشورمان در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *