دادستان تهران و پرونده ای که علیه یاشار سلطانی ساخته: ۵ سال زندان بخاطر عدم حفظ آبروی افراد(دزدهای مال مردم. در این مورد قالیباف)!

By | ۱۳۹۷-۱۱-۰۹

دادستان تهران در گفت‌وگو با رادیو تهران آخرین وضعیت پرونده های قضایی را تشریح کرد.

به گزارش فارس، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران درخصوص یک حکم صادر شده برای یک فرد رسانه‌ای (یاشار سلطانی)گفت: این پرونده دو بخش داشت که یک بخش همین مطلب بحث عمومی بود و یک بخشی هم بخش شکایت افراد بود ما اعتقاد داریم که حفظ آبروی افراد یک چیز است و مبارزه با فساد یک چیز دیگری است. (5 سال زندان بخاطر عدم حفظ آبروی افراد! یعنی افشای سوء استفاده قالیباف از قدرت و بخشیدن 200 خانه شهرداری به اطرفیان خود)

وی ادامه داد: در بزه افترا متهم باید ثابت کند که چیز یکه گفته است درست است در این پرونده بخشی مربوط به این بود که برخی آمدند از این فردی که شما گفتید شکایت کردند و این فرد هم نتوانست در برابر شکایت اشخاص حقیقی از خود دفاع کند. اما اینجا یک خلط مبحثی رخ داد که گفتند ایشان به خاطر افشاگری محکوم شده است.

دادستان تهران گفت: یاشار سلطانی به خاطر افشاگری محکوم نشده است و پرونده افشاگری وی هنوز مفتوح است ایشان به خاطر شکایت یک سری افراد حقیقی و اینکه نتوانست ادعایش را ثابت کند محکوم شد.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: فرض کنید یک فردی می آیاد ادعا می کند می گوید من داماد فلانی هستم در صورتی که این موضوع صحیح نیست خب این افشاگری نیست بلکه این افترا است و ما مرزی بین افترا و افشاگری قائل هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که پرونده حصر و شایعاتی که منتشر شده گفت: پرونده حصر در شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود و اطلاع رسانی به عهده دبیرخانه شورای عالی امنیت است.

دادستان تهران در خصوص پرونده برادر جهانگیری گفت: بخشی از پرونده به دلیل بانک گردشگری است اما هنوز تحقیقات نهایی نشده است.

وی درخصوص مالباختگان موسسه کاسپین و فرشتگان کارهای زیادی شده است اما موسسات مالی و اعتباری مشکل عده شان کمبود پول موجودی بوده است که باید به مالباختگان ارائه می شده است.

جعفری دولت آبادی درباره حکم حمله کنندگان به سفارت عربستان گفت: این حکم بعد از تایید اجرا شده است.

وی در خصوص چهارشنبه آخر سال هم گفت از مردم می‌خواهیم خودشان این موضوع را رعایت کنند و نگذارند سال به تلخی به پایان برسد و پلیس تلاش می‌کند تا این مراسم مخاطره آمیز نباشد و آسایش دیگران به خطر نیافتد.

دادستان تهران گفت: در پرونده سکه ثامن باید بگویم که این پرونده شاکی زیادی دارد و دادستانی هم وقت زیادی برای آن گذاشته است از جمله اینکه اموال زیادی از متهمین کشف شده است

جعفری دولت آبادی درخصوص کشفیات از متهم گفت:۶ دستگاه خودرو به ارزش ۵ میلیارد، ۶۰ میلیارد پول نقد و یک ملک در بناب، دو واحد تجاری و یک واحد اداری در تهران به ارزش ۱۰ میلیارد تومان، تعداد ۷۰ سکه، انسداد حساب افرادی که تراکنش بالای یک میلیارد تومان داشته اند و کشف یک پول بزرگی حدود ۴۰ میلیارد تومان در ترکیه که در حال بررسی همه اینها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *