علی مطهری «پسر با ادب میرزا مُشیر» معلم اخلاق تیم ملی فوتبال شد!

By | ۱۳۹۷-۱۱-۱۰

علی مطهری: وقتی ما در دنیا از سوی آمریکا و اسرائیل منافقانه متهم به حمایت از تروریسم و خشونت هستیم، رفتاری که آقایان آزمون و حاج‌صفی و رضائیان از خود نشان دادند و در مقابل چشم مردم جهان قرار گرفت ضربه‌ای مهلک به ملت ایران بود و این افراد باید تنبیه شوند.
-«اینها بازی در تیم ملی را با بازی در کوچه و محله اشتباه گرفته‌اند و نمی‌فهمند که رفتار آنها رفتار و اخلاق و فرهنگ ملت ایران را به دنیا منتقل می‌کند».
– خود علی مطهری در درگیری و زشتگویی بدسابقه است و پدرش، مرتضی مطهری، نیز برگزاری جشن‌های ملی و باستانی را «حماقت» و «خریت» ایرانیان نامیده و گفته بود «ماییم که چنین پدرمادرهای احمقی داشته‌ایم!»

ضربه سردار آزمون به صورت بازیکن ژاپن در جریان دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

کیهان لندن

(+ویدئو) درگیری بین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و ژاپن در پایان دیدار نیمه نهایی جام ملت‎های آسیا به یکی از موضوعات مورد توجه رسانه‎ها، مردم و تحلیلگران تبدیل شده است.

یکی از آنها که به انتقاد و شماتت ملی‌پوشان پرداخته علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی است که سال‎ها عضو کمیسیون فرهنگی بوده اما در رعایت اخلاق و شعور، مانند بقیه دولتمندان نظام مقدس، سابقه بدی دارد.

او عنوان کرده، «تیمی که می‌توانست قهرمان آسیا شود، به خاطر ضعف روحی و روانی و اخلاقی نتوانست به این مقام برسد و دل مردم را که در شرایط فعلی به شدت به آن نیاز داشتند، شاد کند!» معلوم نیست علی مطهری چرا فکر می‌کند دولت و قوه قضاییه و مجلسی که او در آن نشسته و همچنین دیگر نهادها و مقامات مسئول نباید «در شرایط فعلی» که همینها مسبب‌اش هستند، بتوانند «دل مردم» را «شاد» کنند و وی شاد کردن دل مردم را که گرفتار مشکلات عمیق اقتصادی و اجتماعی هستند، وظیفه‌ی بازیکنان فوتبال می‌دادند!

مطهری در یادداشتی با عنوان «هم در فوتبال و هم در اخلاق باختیم» در شکل و شمایل «معلم اخلاق» ظاهر شده» و در اینستاگرام خود نوشته «باخت ما در مقابل ژاپن نشان داد که تیم ملی فوتبال کشور ما، هم از نظر روحی و روانی آماده برای مسابقات بزرگ نبوده و هم از نظر اخلاقی و فرهنگی. تیمی که با خوردن یک گل از هم می‌پاشد و نمی‌تواند داشته‌های خود را به نمایش بگذارد، از نظر روحی و روانی آماده نیست و معلوم می‌شود از این جهت روی آن کار نشده است. همچنین تیمی که پس از باخت در مقابل تیم مقابل، عنان از کف می‌دهد و به افراد تیم حریف حمله‌ور می‌شود، علاوه بر فوتبال در اخلاق هم باخته است و ملت خود را هم در افکار عمومی جهان بازنده کرده است.»

او در ادامه گفته «وقتی ما در دنیا از سوی آمریکا و اسرائیل منافقانه متهم به حمایت از تروریسم و خشونت هستیم، رفتاری که آقایان آزمون و حاج‌صفی و رضائیان از خود نشان دادند و در مقابل چشم مردم جهان قرار گرفت ضربه‌ای مهلک به ملت ایران بود و این افراد باید تنبیه شوند. اینها بازی در تیم ملی را با بازی در کوچه و محله اشتباه گرفته‌اند و نمی‌فهمند که رفتار آنها رفتار و اخلاق و فرهنگ ملت ایران را به دنیا منتقل می‌کند.»

دعوا و برخوردهای فیزیکی بازیکنان فوتبال و حتی کادر فنی و تماشاگران رفتار ناپسندی است که در همه جای دنیا بارها تکرار شده و محرومیت‌‏های خاص به دنبال دارد اما اینکه فردی مثل علی مطهری با سابقه بدی که در فحاشی و زشتگویی و برخوردهای فیزیکی آنهم در مجلس، «خانه ملت»، داشته و حالا به خود اجازه می‎دهد در نقش معلم اخلاق «روضه‌خوانی» کند در نوع خود جالب است.

برخورد خشن احسان حاج صفی با بازیکن ژاپنی در پایان بازی

بی‎اخلاقی و هتاکی‎های مطهری فقط یک ادعا نیست. فرزند مرتضی مطهری که از پدرش به عنوان «معلم اخلاق انقلاب» یاد می‎شود شاید در چهل سالگی انقلاب هوس کرده جا پای پدرش بگذارد. با این تفاوت که دست‌کم از پدرش شنیده نشده جایی به کسی نگفته «خفه‌‌شو، بِتمرگ پفیوز»! اما «علی ‎آقا» در یکی از جلسات مجلس نهم این الفاظ را نثار مهدی کوچک‌زاده کرد:

نمایشگر ویدیو

در دی‎ماه سال ۱۳۹۲ نیز مطهری با فتح‌الله حسینی و عزیز اکبریان که برای دعوت از او برای پایین آمدن از پشت تریبون رفته بودند، درگیر شد:

مطهری همچنین فراموش کرده منتقدان خود را «احمق» و «نادان» خطاب می‎کند:

اصولاً آنهایی دیگران را تشویق به رعایت ادب و اخلاق و منش‎های انسانی می‌کنند که خودشان آن را رعایت می‌کنند و توصیه‌ی خود را زیر پا نمی‌گذارند. اما حکایت مطهری که آخوندزاده است چیز دیگریست. وی چنان کارنامه سیاهی در زمینه اخلاق دارد که بی‎شباهت به قصه «پسر باادب میرزا مشیر» نیست که هر چه می‎خواست می‎گفت اما رخت و لباس ادب به تن آن می‎کرد:

البته باید یادی نیز از «استاد شهید مرتضی مطهری» پدر علی مطهری کرد که در یک سخنرانی پس از انقلاب ۵۷، چهارشنبه‌سوری را که جشن باستانی ایرانیان است «حماقت» نامید و گفت «خانواده‌های احمق‌ها» آتش روشن می‌کنند و از روی آتش می‌پرند. مرتضی مطهری همه اینها را «حماقت» و «خریت» نامیده بود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *