وزارت امور خارجه فرانسه لغو مجوز پروازهای ماهان‌ایر برای ورود به خاک فرانسه را تائید کرد

By | ۱۳۹۸-۰۱-۰۶

وزارت امور خارجه فرانسه از لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر خبر داد و تاکید کرد پروازهای این شرکت هواپیمایی از روز اول آوریل اجازه ورود به خاک فرانسه را نخواهند داشت. پیش از این شرکت هواپیمایی ماهان از توقف پروازهای این شرکت به پاریس خبر داده بود.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان از روز اول آوریل/۱۲ فروردین، به خاک فرانسه لغو می‌شود.
رادیو فرانسه:

خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه ۲۵ آوریل/۵ فروردین، اعلام کرد: سه منبع رسمی دیپلماتیک در فرانسه لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان برای ورود به خاک فرانسه را مورد تائید قرار دادند.

همین منابع رسمی دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند: این اقدام با هدف تحریم شرکت هواپیمایی ماهان که متهم به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به سوریه و دیگر مناطق خاورمیانه است، صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از منابع دیپلماتیک خود گزارش داد: نهادهای فرانسوی به مدت طولانی این موضوع را مورد بررسی قرار داده بودند.

شرکت هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱، به اتهام ارسال ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به مناطق درگیر در جنگ در خاورمیانه و حمایت‌های مالی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

وزارت امور خارجه آلمان نیز در ماه ژانویه ضمن اعلام لغو مجوز پرواز‌های شرکت هواپیمایی ماهان به آلمان اعلام کرد این تصمیم به دلیل دفاع از آلمان در جهت سیاست خارجی و امنیتی این کشور اتخاذ شده است.

مقام‌های آلمانی به خبرگزاری رویترز گفته بودند: دلیل لغو پروازهای ماهان‌ ایر به آلمان، نگرانی‌های امنیتی مرتبط با جابجایی سلاح توسط هواپیماهای مسافربری این خطوط هوایی است.

شرکت هواپیمایی ماهان در هفته چهار پرواز از مقصد تهران به پاریس و بالعکس داشت.

بدنبال انتشار گزارش‌های پیشین مبنی بر لغو پروازهای شرکت ماهان ایر به فرانسه، این شرکت هواپیمایی، خرید و فروش بلیت بر روی پایگاه اینترنتی خود را متوقف نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *