قاچاق ۲ کانتینر شال و روسری از طریق معافیت جعلی دیپلماتیک

By | ۱۳۹۸-۰۱-۲۰

محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور از وی خواست متهمان عامل ورود کانتینرهای شال و روسری قاچاق با معافیت جعلی دیپلماتیک را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

به گزارش ایلنا، متن نامه دهقان خطاب به عادل آذر بدین شرح است:

با احترام پیرو نامه شماره 94106/72/د تاریخ 30 دی ماه سال 97 که در بند ۲ آن تقاضای اعلام نتیجه در خصوص پرونده قاچاق ۲ کانتینر شال و روسری در گمرک تهران از محضر آن دیوان محترم داشتم لازم می‌دانم اعلام کنم پاسخ معاون جنابعالی به نامه اینجانب با واقعیت‌های موجود و وظایف قانونی آن دیوان انطباق ندارد.

توضیح اینکه ۲ کانتینر شال و روسری از طریق معافیت جعلی دیپلماتیک و یا پته تجاری و به عنوان اسباب منزل و بدون پرداخت حقوق دولت از گمرک تهران ترخیص شده است.

با افشای این فساد گمرکی توسط اداره انبارهای عمومی، کانتینرهای مذکور مجبور به بازگشت به گمرک شده و البته به جای شال و روسری، ضایعات پارچه و آجر ساختمانی را به عنوان کالای مرجوعی وارد گمرک کرده‌اند.

از آنجا که ورود ۲ کانتینر شال و روسری از گمرک با اسناد جعلی نمی‌تواند بدون تبانی با کارکنان یا مدیران گمرک باشد لذا اعلام اینکه دیوان محسابات ابزار لازم برای تشخیص تبانی بین کارکنان گمرک یا صاحبان کالا را ندارد قابل توجیه به نظر نمی‌رسد و جنابعالی تصدیق می‌کنید که تعقیب کیفری متهمان منافاتی با تشکیل پرونده در دیوان محاسبات جهت احقاق حقوق دولت و برخورد با متخلفان دولتی ندارد.

علیهذا لازم است علت عدم احقاق حقوق ملت پس از گذشت حدود ۴ سال از زمان کشف این فساد سازمان یافته روشن و نتیجه به اینجانب اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *