لاریجانی ها در گرداب:‌ ۱۰۰ میلیارد حق حساب تنها در یک پرونده! / توصیه به فاضل برای عدم بازگشت به کشور

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۵

در نخستین ماه های هدایت قوه قضائیه توسط آملی لاریجانی، وی در سخنرانی درباره رهبران جنبش سبز، آنان را با سران مجاهدین خلق مقاسیه کرده بود و گفته بود: “کار شما کار منافقین اول انقلاب است همین کار را اول انقلاب انجام می دادند و دانشجویان را به خیابان ها می کشاندند.”

مهدی کروبی در آن ایام در واکنش به این اظهارات، در نامه ای سرگشاده خطاب به وی گفت: “دیروز کجا و امروز کجا؟ تاسف باید خورد که جایگاه و کیفیت دستگاه قضا در این مملکت به جای آنکه به مرور زمان سیری صعودی بیابد، سیری نزولی پیدا کرده تا بدانجا که امروز در راس این قوه فردی قرار گرفته است که صرفنظر از سواد علمی، نه سابقه ای اجرایی و قضایی در ایشان سراغ می توان گرفت و نه سابقه ای انقلابی. عجیب هم نیست. چه آنکه زمانی که امثال این حقیر در زندان بودند جناب آیت الله لاریجانی در دامان مادر مکرمه شان به شیر خوردن مشغول بودند و به هنگام انقلاب و خون دادن نیز ایشان سرشان در درس و کتاب دبیرستان بود. ما البته مخالف جوانگرایی نیستیم اما دستگاه قضا حساستر از آن است که گرفتار بی تجربگی شود.”

حال پس از ۱۰ سال تنها با همین بخش از نامه ی آقای کروبی، می توان به خوبی عمق شناخت و بصیرت رهبران جنبش سبز را به آقای خامنه ای متذکر شد.

روزهای اخیر با دستگیری اکبر طبری معاون اجرایی صادق لاریجانی در زمان ریاست بر قوه قضائیه و مدیرکل امور مالی دستگاه قضایی در زمان ریاست هاشی شاهرودی؛ پرونده فساد وی دامان خانواده لاریجانی را نیز گرفته است. وی که به “کارچاق کن” هردو رئیس سابق قوه قضائیه معروف بوده، طی دوره آملی لاریجانی با استفاده از اختیارات بالایی که آملی لاریجانی به وی داده بود، توانسته بود با نفوذ خود برخی از احکام قضایی را تغییر دهد و با دریافت مبالغ مالی، بخش اعظم آن را به حساب های شخصی و نزدیک به آملی لاریجانی واریز می کرده است.

سحام مطلع شده که وی تنها در یک فقره، ۱۰۰ میلیارد تومان از علی انصاری، صاحب ایران مال و بانک آینده؛ دریافت و به حساب آملی لاریجانی واریز کرده است. ینا به این گزارش سحام، آقای طبری تنها در شهر تهران، دارای ۳۰ واحد مسکونی است.

از جمله اتهامات دیگر وی که سحام از آن مطلع شده، آلوده کردن نزدیک به ۵۰ تن از قضات دادگاه ها به فساد مالی برای تغییر احکام بوده است. از جمله این قضات می توان به قاضی صلواتی و نیز بیژن قاسم زاده رئیس دادسرای کارکنان دولت و بازپرس سابق شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه اشاره کرد. آقای قاسم زاده کسی است که دستور فیلترینگ تلگرام را صادر کرده بود.

اما از پرونده های دیگری نیز می توان نام برد که برخی اعضای دیگر خانواده لاریجانی نیز در آن دخیل هستند. از جمله می توان به زمینی در منطقه‌ای به نام «کلاک» در محدوده لواسان اشاره نمود که اکبر طبری طی توافقی با صاحب ملک، ۷۰ درصد زمین را در ازای تغییر کاربری ملک از کشاورزی به مسکونی از مالک دریافت کرده بود. وی سپس ۳ قطعه از آن زمین را به نام برادران لاریجانی، جواد، فاضل و صادق؛ زده بود.

همچنین سحام مطلع شده که به فاضل لاریجانی و یکی دیگر از اعضای خانواده آملی لاریجانی که همکنون در خارج از ایران هستند توصیه شده که فعلا از بازگشت به ایران خودداری کنند.

حال باید دید که جدیت مقام جدید قضایی، خارج از موضوعات سیاسی؛ برای برخورد با فساد گسترده و بازنگری در پرونده های گذشته تا چه حد است. ابراهیم رئیسی امروز گفته بود که حکومت ایران “مطلقا فساد را نمی‌پذیرد” و برخورد با موارد فساد مالی ” مقطعی و موسمی نیست و امواجی است که همه فساد را از بین خواهد برد.”
سحام: