شکنجه مادر بیمار زندانی سیاسی در سلول انفرادی

By | ۱۳۹۸-۰۶-۰۱

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین که یک ماه گذشته را در بازداشت و در سلول انفرادی به سر برده از روز جمعه ۲۵ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب غذای خانم مظلوم در اعتراض به بلاتکلیفی یک ماهه بدون تفهیم اتهام صورت گرفته است. فرنگیس مظلوم در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و هم اکنون در سلول های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین از روز جمعه ۲۵ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب غذای خانم مظلوم که هم اکنون در سلول های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر می برد در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و بدون تفهیم اتهام صورت گرفته است.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم مظلوم در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “روز جاری پس از مدت‌ها برای نخستین بار دختر خانم مظلوم موفق به ملاقات با وی شد. طی این ملاقات خانم مظلوم به دختر خود اعلام کرده که از روز جمعه دست به اعصاب غذا زده است. با این حال خانم مظلوم کماکان در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و در هفتمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد. با توجه به وضعیت نامناسب جسمی و سابقه بیماری قلبی خانم مظلوم، اعتصاب غذای وی باعث افزایش نگرانی خانواده در ارتباط با ایشان شده است”.

گفته می شود وی طی مدت بازداشت بدون تفهیم اتهام جهت اخذ اعترافات اجباری تحت فشار قرار گرفته و به دلیل شرایط بازداشت و اعتصاب غذا به شدت دچار کاهش وزن شده است.

لازم به ذکر است تماس خانم مظلوم با خانواده خود از اواسط مردادماه بدون توضیح مشخصی قطع شده بود.

لازم به ذکر است ظهر روز دوشنبه ۳۱ تیرماه، یک مامور زن به همراه ۷ مامور مرد به منزل خواهر فرنگیس مظلوم مراجعه کرده و وی را بازداشت کردند.

فرنگیس مظلوم پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ زندان منتقل شده و تحت بازجویی قرار داشته است.

نامه زندانی سیاسی به مادرش: پایان این حکومت

نامه زندانی سیاسی سهیل عربی خطاب به مادرش که او نیز اخیرا بازداشت شده است: پایان این حکومت فاسد همین نزدیکی‌ها و به همین زودی است

خبرگزاری هرانا – سهیل عربی زندانی عقیدتی در زندان اوین، طی دلنوشته ای خطاب به مادرش به بازسرایی سروده ای اجتماعی_سیاسی پرداخته است. فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی در تاریخ یکم مرداد ماه سال جاری توسط نیروهای بازداشت شده و هم اکنون در زندان اوین تحت بازجویی به سر می برد.

سهیل عربی خطاب به مادرش نوشت: ….مردن گلها و گیاهان نرم و لطیف، کاملاً مشهود است. لحظه لحظه نزدیک شدن گل آفتابگردان به مرگ را می‌توان دید و فهمید، اما کاکتوس تا آخرین لحظه ظاهری مستحکم دارد. اصلاً به‌نظر نمی‌رسد که مرده است یا در حال نزدیک شدن به مرگ است، چون از درون میگندد و به مرگ نزدیک می‌شود و مرگی ناگهانی دارد. خارهای این کاکتوس سالهاست که در تن من، ما و مردم زادگاه من است. کاکتوسی که از درون گندیده و به‌زودی از شر آن خلاص می‌شویم. بمان مادر، استوار بمان مادر که پیروزی محصول تدبیر و مقاومت است. بمان که پایان این حکومت فاسد همین نزدیکی‌ها و به همین زودی است….