انقلاب‌ مشترک ملت‌های ایران، عراق و لبنان علیه «شرم تاریخ معاصر» در کهن‌ترین کشور منطقه

By | ۱۳۹۸-۰۸-۲۹

– این داستان غم‌انگیز و تراژدی تاریخ معاصر در ایران باید درس عبرتی برای همه کسانی باشد که هنوز گروه‌های اسلام سیاسی را نشناخته‌اند. این گروه‌ها چه شیعه باشند چه سنی در ساختار و راه و روش آنها هیچ فرقی وجود ندارد.
– امروز ملت ایران که با سابقه‌ترین ملت در مبارزه برای دمکراسی و عدالت‌خواهی در منطقه است و ملت عراق و لبنان همزمان با هم علیه این رژیم و مزدورانش در منطقه قیام کرده‌اند.
– ملت ایران و در کنار آن ملت عراق و لبنان عزم خود را جزم کرده و کمر همت بسته‌اند تا با هر هزینه‌ای که به آنها از سوی رژیم ایران تحمیل شود، به حکومت ملایان که چیزی جز «شرم تاریخ» معاصر نیست، پایان دهند.

مشاری الذایدی (شرق الاوسط) – بازگشت «ملا» روح‌الله خمینی به ایران و به قدرت رسیدن و به دست گرفتن رهبری کشوری بسیار مهم در منطقه چون ایران توسط یک گروه اسلامگرا با اندیشه انقلابی در سال ۱۹۷۹ نه تنها منطقه خاورمیانه بلکه بر کل جهان تاثیری منفی بر جای گذاشت.

اینکه چگونه خمینی و خمینی‌ها به رفقای همراه خود در آنچه «انقلاب» نامیدند از چپ مانند حزب توده تا چپ اسلامی و دیگران، خیانت کردند و چگونه خمینی‌صفتان آن زمان از جمله علی خامنه‌ای رهبر فعلی رژیم اسلامی جوانان روشنفکر ایرانی را قلع و قمع کرده و به حاشیه راندند، داستانی بسیار غم‌انگیز است.

این داستان غم‌انگیز و تراژدی تاریخ معاصر باید درس عبرتی برای همه کسانی باشد که هنوز گروه‌های اسلام سیاسی را نشناخته‌اند. این گروه‌ها چه شیعه باشند چه سنی در ساختار و راه و روش آنها هیچ فرقی وجود ندارد.

نتایج و پیامدهای ۴۰ ساله‌ی رژیم  خمینی‌ها برای ایرانیان، مردم منطقه و جهان بسیار تلخ و پرهزینه بوده است. کشته شدن نزدیک یک میلیون ایرانی در جنگ‌های ویرانگر مستقیم مانند جنگ ۸ ساله ایران و عراق و جنگ‌های نیابتی رژیم در سوریه، عراق، یمن و جاهای دیگر که بطور غیرمستقیم و مخفیانه با میزبانی و حمایت و مدیریت مستقیم سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات رژیم ایران و با کمک شبکه «القاعده» ورهبرانش چون اسامه بن لادن و فرزندش حمزه بن لادن، سیف العدل المصری، الزرقاوی، صالح القرعاوی، ابوفحص الموریتانی و ده‌ها تروریست دیگر که همه آنها بدون استثناء بخشی از زندگی و اقامت‌شان در تهران بود، شکل گرفت و پیش برده شد، از دیگر نتایج فاجعه‌بار حکمرانی ملایان بر ایران است.

رژیم ملایان نه تنها پروژه‌ی پیشرفت و ترقی ایران را که تنها با حاکمیت یک نظام ملی و ایراندوست می‌توانست جامه عمل بپوشد، با ایدئولوژی فراملی و اسلام سیاسی خود متوقف کرد بلکه با به راه انداختن باندهای شبه‌نظامی شیعی در لبنان و عراق و یمن، روند تکامل دولت مدنی و حاکمیت ملی در این کشورها را نیز متوقف کرده و برای تضعیف دولت ملی در عراق، لبنان و یمن و گسترش فضای مسموم فرقه‌ای گام برداشت. رژیم اسلامی ایران با رویکرد تهاجمی و خصمانه‌ی خود با جامعه جهانی و منطقه، سرمایه‌ی ملی ایرانیان را در سیاست خارجی به خدمت اندیشه‌های بیمار و واپسگرایانه خود به کار گرفت.

در یک برآورد کلی و بطور خلاصه، نتیجه‌ی ۴۰ سال حاکمیت جهل و خرافات و  تروریسم جمهوری اسلامی، نه تنها سبب شد که ایرانیان از شرّ تروریسم و ناامنی نفس راحتی نکشند بلکه کشورهای غربی مانند فرانسه، هلند، بلژیک، آلمان و ایالات متحده و آمریکای لاتین نیز از هجوم تروریسیم سیاسی تا تجارت مواد مخدر، ارسال قافله‌هایی از جاسوسان با پاسپورت‌های دیپلماتیک و اقدامات خرابکارانه مانند حملات سایبری و تلاش برای نفوذ در سیستم‌های دیجیتال این کشورها در امان نبوده‎اند.

اما امروز ملت ایران که با سابقه‌ترین ملت در مبارزه برای دمکراسی و عدالت‌خواهی در منطقه است و ملت عراق و لبنان همزمان با هم علیه این رژیم و مزدورانش در منطقه قیام کرده‌اند.

ایرانیان با وجود قطع اینترنت از سوی رژیم به قیام خود ادامه می‌دهند. طبق گزارش‌های رسیده از فعالان حقوق بشر ایرانی تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر در ایران کشته و هزاران نفر زخمی و بازداشت شده‌اند اما رژیم نتوانسته قیام را متوقف کند.

در عراق بیش از ۳۰۰ نفر به وسیله مزدوران قاسم سلیمانی کشته شده‌اند اما ملت عراق یکدست و یکصدا علیه آنها به قیام خود ادامه می‌دهد. در عراق کار تمام شده و دولت در برابر توفان ضد رژیم ایران و مزدورانش تاب بقا و مقاومت ندارد.

در لبنان نیز نظامی که حزب‌الله در منزوی کردن آن در منطقه و جهان نقش اساسی را بازی کرده در حال سقوط است. دولت‌اش استعفا کرده و رئیس جمهوری هم‌پیمان حزب‌الله و پارلمانش دیگر قادر به تعیین دولتی که حزب‌الله در آن نقش ایفا کند نیستند.

ملت ایران و در کنار آن ملت عراق و لبنان عزم خود را جزم کرده و کمر همت بسته‌اند تا با هر هزینه‌ای که به آنها از سوی رژیم ایران تحمیل شود، به حکومت ملایان که چیزی جز «شرم تاریخ» معاصر نیست، پایان دهند.

آینده و سرنوشت انقلاب‌های ملت ایران، عراق و لبنان چه خواهد بود؟ اگرچه نمی‌توانیم بطور جزمی تحلیل کرده و نتایج آن را دقیقا مشخص کنیم اما می‌توانیم بگوییم که مواضع کشورهای غربی در برابر انقلاب‌های ایران و عراق و لبنان بسیار بسیار شرم‌آور است. غربی‌ها می‌گویند دخالت کشورهای عربی در قیام ایرانیان می‌تواند حساسیت مذهبی یا قومی ایرانیان را برانگیزد!

این روزها، لحظه تاریخی شرم‌آوری نیز برای غربی‌هاست!

*منبع : روزنامه شرق الاوسط
*نویسنده: مشاری الذایدی
*ترجمه و تنظیم از کیهان لندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *