شکنجه و قتل پوریا ناصری ‌خواه ، دانشجوی کرمانشاهی در یکی از زندان‌های کرج

By | ۱۳۹۸-۱۰-۳۰

بنا به خبر دریافتی، پوریا ناصری ‌خواه، دانشجوی رشته عمران و اهل کرمانشاه در یکی از زندان‌های شهر کرج در زیر شکنجه جان خود را از دست داده است.

پوریا ناصری‌ خواه، دانشجوی رشته‌ عمران، روز ٢۵ آبان‌ماه سال جاری، به اتهام شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه گران شدن بنزین، از سوی نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد.

پوریا بدون اینکه بتواند در خصوص بازداشت خود به خانوادەاش اطلاعی بدهد و یا از حق دادرسی و داشتن وکیل بهرمند شود، در نتیجه شکنجه‌های ماموران زندان در یکی از بازداشتگاه‌ها در کرج جان خود را از دست داد.

طی این مدت پیگیر‌ی‌های خانوادە پوریا ناصری ‌خواە راە به جایی نبردە و تمامی نهادهای سرکوبگر و امنیتی بازداشت و مرگ وی را تکذیب می‌کردند. حال آنکه پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از جان باختن او، پیکر بی‌جان پوریا از سوی نهادهای امنیتی به خانوادەاش تحویل دادە شدە است.

اجساد شماری از این جان‌باختگان در جنگل‌ها و یا رودخانه‌ها و سدها رها شده‌ بود که پیشتر انتشار فیلم و عکس آنها در فضای مجازی بازتاب و اعتراض زیادی را از سوی شهروندان به دنبال داشت.

همچنین برخی از معترضان شامل تعدادی از دانشجویان به شیوه‌های مشکوک با خوراندن قرص و یا مواد کشنده در دانشگاه و یا پس  از آزادی از زندان به قتل رسیدند.

رژیم ایران برای زهر چشم گرفتن و ایجاد فضای رعب در بین مردم به این اقدامات غیر انسانی متوسل می‌شود.
ایران کارگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *