وزیر بهداشت:‌ پلاک تمام کسانی که از شهرها خارج شده‌اند را داریم

By | ۱۳۹۹-۰۱-۰۷

سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت ایران،‌ ضمن اشاره به طرح ایجاد محدودیت تردد برای کنترل بیماری کرونا گفت پلاک خودروی تمام کسانی که از شهرها خارج شده‌اند در دست است.

نمکی روز چهارشنبه ششم فروردین‌ماه گفت: «تردد بین شهرها به شدت محدود خواهد شد، هرچند زمانی برای بازگشت افراد به محل زندگی خود در نظر گرفته شده است. تمام پلاک‌هایی که از شهرها خارج شده‌اند را داریم و با این افراد تماس گرفته می‌شود.»

او از غربالگری این مسافران خبر داد و اشاره کرد موارد مشکوک به «قرنطینه» فرستاده می‌شوند و تحت نظر قرار می‌گیرند.

به گفته نمکی، «چهار سطح» برای وضعیت کرونا در ایران پیشنهاد شده و بر اساس آن اقدامات محدودکننده برای فعالیت‌های اجتماعی و تردد وضع می‌شود.

این مقام دولت ایران در ادامه به کافی بودن ظرفیت تخت بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: «حتی یک مورد از بیماران ما پشت در بیمارستان‌ها نماندند.»

او با مقایسه وضعیت ایران با کشورهای پیشرفته گفت: «مردم در اولین حمله کرونا به این کشورها دچار سرگردانی شده‌اند، اما در ایران مردم حتی یک روز برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی دچار سرگردانی نشده‌اند.»

این اظهارات در حالی است که پیشتر نمایندگان و مقام‌های دولت در برخی استان‌ها از پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و کمبود امکانات برای رسیدگی به وضعیت بیماران کرونا گزارش داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *