رسوایی سیاست گداپروری؛ حجت‌الاسلام ابطحی امام جمعه ایرانشهر را برکنار کردند

By | ۱۳۹۹-۰۲-۰۱

به گزارش صداوسیما، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با استعفای حجت‌الاسلام ابطحی، امام جمعه ایرانشهر موافقت کرد. اخیراً کلیپی از وی درحالیکه داخل خودرو نشسته بود و به کارگران پول می‌داد، در فضای مجازی منتشر شد (فیلم زیر) که موجب سوءاستفاده رسانه‌های معاند و هجمه علیه ائمه جمعه و روحانیت گردید.

روزنامه جمهوری اسلامی در این باره نوشته بود: این اقدام بازتاب منفی وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته و هم‌اکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شود. شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در برابر چنین رفتارهائی تا چه وقت می‌خواهد سکوت کند و بی‌عملی نشان دهد؟

کمک نقدی و توزیع اسکناس ده هزار تومانی میان کارگران روزمزد توسط امام جمعه ایرانشهر واکنش‌های شدید کاربران را به دنبال داشت.

کاربران بسیاری اقدام امام جمعه ایرانشهر را تحقیرآمیز و نفرت‌انگیز می‌خوانند و معتقدند کارگران حرمت دارند و نیازی به ضبط فیلم و انتشار آن در فضای مجازی نبود. این کاربران در حالیکه از این اقدام متحیرند عنوان می‌کنند اشکال در ساختار توزیع ثروت و در اختیار گذاشتن بودجه‌های بی‌حساب و کتاب نزد افراد حقیقی و حقوقی مختلف است که باعث ترویج سیستم گداپروری می‌شود تا پول مردم را با منت و خفت به خودشان بازگردانند.

علاوه بر این انتقادات جمعی از کاربران عنوان می‌کنند در حالیکه در روزهای اخیر هفت نانوایی در کرج به علت گرفتن پول نقد تعطیل شده‌اند، امام جمعه ایرانشهر این چنین پول نقد در میان کارگران توزیع می‌کند که می‌تواند ناقل خاموش ویروس کرونا باشد و تعداد زیادی را به کرونا مبتلا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *