کسری بودجه امسال در بدبینانه‌ترین شرایط ۱۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۸
دژپسند در گفت‌وگو با خانه ملت:
کسری بودجه امسال در بدبینانه‌ترین شرایط ۱۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برآورد ما نسبت به عدم تحقق درآمدها طی امسال آن هم در بدبینانه‌ترین شرایط ۱۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کسری 180 هزار میلیارد تومانی بودجه در سال جاری گفت: عبارت کسری بودجه درست نیست زیرا این کسری زمانی انجام می‌شود که هزینه‌ها بر منابع و درآمدها پیشی گرفته باشد.

وی ادامه داد: اکنون در ابتدای سال قرار داریم و تنها پیش‌بینی عدم تحقق مطرح است و براساس پیش‌بینی ما عدد اعلامی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صحیح نیست.

دژپسند تاکید کرد: برآورد ما نسبت به عدم تحقق درآمدها طی امسال آن هم در بدبینانه‌ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

لزوما مولدسازی تبدیل به منابعی بودجه‌ای نمی‌شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: جای عدم تحقق در منابع مصوبات بودجه مانند مالیات و واگذاری‌ها صورت خواهد گرفت و ما تلاش داریم حداکثر تحقق انجام شود اما در صورت عدم تحقق می‌توانیم از طریق فروش اوراق این کسری بودجه را جبران کنیم.

وی با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد و دارایی برای بحث مولدسازی‌ دارایی‌های دولت هم گفت:ما برنامه جامعی برای موضوع مولدسازی دارایی‌ها داریم، اگرچه لزوما مولدسازی ایجاد منابعی بودجه‌ای نیست و نکته دیگر اینکه همین امسال هم انجام نخواهد شد زیرا مولدسازی دارایی‌ها یک پروسه است و شاید اکنون آغاز شود اما نتیجه آن در یک دوره زمانی دیگری به دست بیاید./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *