انتقاد خوانندگان زن ایرانی به اجرای همایون شجریان با خواننده زن لبنانی

By | ۱۳۹۹-۰۴-۰۳


گروهی از خوانندگان زن ایرانی و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به اجرای مشترک همایون شجریان با عبیر نعمه خواننده زن لبنانی انتقاد کردند. این اثر پروژه‌ایست از ارکستر فیلارمونیک تهران و در آن آهنگ ‘مرغ سحر ‘ بازخوانی شده است. در این اثر که با نام فراتر از قرنطینه منتشر شده، نوازندگان زن و مرد غیر ایرانی همکاری کرده‌اند.

ایلنا نوشت: این اثر که آرش گوران آن را به تمام مردم جهان و فراتر از مرز و نژاد تقدیم کرده است، خوانندگان و نوازندگان به‌صورت انفرادی بخش‌های مربوط به خود را در خانه یا استودیوی شخصی ضبط کرده‌اند.

این رهبر ارکستر درباره جزئیات تولید این اثر و ایده تولید و بازآفرینی قطعه «مرغ سحر» گفت: با اجرای این قطعه قصد داشتیم از مرزها فراتر برویم و بگوییم نژاد ما یکی است و انسانیت مهم‌تر از مسائلی چون سیاست و رنگ و هر مقوله دیگر است. گوران درباره شکل‌گیری این گروه توضیح داد: زمانی که با نوازندگان غیرایرانی تماس حاصل شد، پس از آنکه آنها ایمیل‌های اولیه ما را پاسخ دادند، همگی متفق‌القول از ایده استقبال کردند. در ادامه نیز همه آن نوازندگان خواستند پارتیتور اثر را که توسط خودم تنظیم شده بود، ببینند. پس از آنکه پارتیتور اثر برای آنها ارسال شد و پس از آنکه صدای همایون‌ را شنیدند به‌طور قطع اعلام همکاری کردند و این برایم بسیار با ارزش است.

وی درباره دلیل به‌کارگیری صدای خواننده زن عرب گفت: پیش از هرچیز باید بگویم که ما خوانندگان بانوی بسیار توانایی در کشور داریم، اما اساسا هدف از ساخت اثر این بود که یک خواننده ایرانی و یک نماینده بین‌المللی از دیگر خوانندگان داشته باشیم که در نهایت از میان گزینه‌ها که عالیم قاسمف نیز جزوشان بود، خانم عبیر نعمه انتخاب شدند. بازهم می‌گویم بر این موضوع اشراف دارم که خوانندگان بانوی بسیار توانایی در کشور داریم و آرزویم این است که اجراهای آنها را ببینیم و بشنویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *