ایران اسلامی؛ افزایش ۲۰ درصدی مراجعه زنان کارتن خواب تهرانی به گرمخانه‌ها

By | ۱۳۹۹-۰۷-۲۷

تهران روز به روز به سمت سرما پیش می‌رود و در این شرایط، زنان و مردانی که به هر دلیل به کارتن خوابی رسیده‌اند، در شرایطی سخت قرار می گیرند، تا حدی که بسیاری از این افراد کارتن خواب می‌گویند: «شب های سرد تهران، ما خواب نداریم، تا صبح راه می رویم تا از سرما یخ نزنیم و نمیریم.»

تهران زن کارتن خواب هم دارد. زنانی که به دلایل مختلف به خیابان خوابی رسیده‌اند. این زنان در روزهای سرد پاییز و زمستان شرایط سخت تری را می‌گذرانند. گرمخانه‌های شهرداری تهران می‌توانند جایگاهی برای دور شدن از مرگ بر اثر یخ زدگی باشند. اما وضعیت گرمخانه‌های شهرداری تهران در حال حاضر چگونه است؟ آمار کارتن خوابی زنان در پایتخت به چه رقمی رسیده است؟

۲۵۰ تخت برای زنان کارتن خواب پایتخت

سید مالک حسینی، سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، با بیان اینکه در حال حاضر چهار گرمخانه مخصوص بانوان در مناطق ۵، ۸، ۱۲ و ۲۲ فعال هستند، گفت: «منطقه پنج تهران ، ٣٠ تخت، منطقه بیست و دو در غرب پایتخت ، ١٠٠ تخت، منطقه هشت دارای ۲۰ تخت و منطقه دوازده تهران ١٠٠ تخت آماده پذیرایی از زنان بی‌خانمان دارند.»

۱۳۰ زن به گرمخانه‌ها می‌ روند

وی در پاسخ به این سوال که “درحال حاضر چند زن به گرمخانه مراجعه می کنند؟” گفت: «میانگین مراجعه به گرمخانه بانوان، ۱۳۰ نفر است.»

حسینی در خصوص اینکه نسبت به ۷ ماه اول سال گذشته، شهر تهران با افزایش مراجعه زنان به گرمخانه‌ها روبرو بوده است، گفت: «گرمخانه‌ها نسبت به ۷ ماه اول سال پیش، با افزایش مراجعه زنان روبرو بوده‌اند. در حقیقت مراجعه آنها ۲۰ درصد افزایش داشته است. در ۷ ماه اول سال ۹۸ مراجعه به گرمخانه زنان بالغ بر ۲۲۷۱۵ تن بوده و در ۷ ماه نخست سال ۹۹، این تعداد به ۲۷۱۰۱ تن رسیده است.»

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، با اشاره به مشکلات بیشتر زنان کارتن‌خواب گفت: «اعتیاد، طلاق و یا در آستانه طلاق بودن، اختلافات خانوادگی، جستجوی شغل به علت نداشتن حامی خانوادگی و یا مستقل شدن، از جمله مشکلاتی است که زنان ایرانی را به کارتن‌خوابی می‌کشاند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *