اطلاعات تازه درباره صابرین سعیدی زنی که در ماجرای ربودن حبیب اسیود در ترکیه نقش داشت

By | ۱۳۹۹-۰۹-۲۹

وب‌سایت العربیه در گزارشی مفصل جزییات تازه درباره زنی که در ماجرای ربودن حبیب اسیود، رهبر پیشین «حرکت النضال»، نقش داشت، منتشر کرده است.

تصویری که وب‌سایت العربیه از «صابرین سعیدی» منتشر کرده است و او را «پرستو» خوانده است

پیش‌تر روزنامه واشنگتن‌پست و تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه گزارش داده بودند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی توسط یک زن به نام «م.صابرین»، حبیب اسیود را از سوئد به ترکیه کشاند و پس از خوراندن دارو به او، با کمک یک گروه «مشهور قاچاقچی مواد مخدر تحت امر وزارت اطلاعات ایران» با دست‌وپای بسته و داخل یک خودرو به استان وان در نزدیکی مرزهای ایران رساند و از آن‌جا او را به داخل کشور انتقال داد.

در گزارش العربیه نام کامل این زن «صابرین سعیدی» اعلام شده و آمده است که این زن از سه سال پیش توانست «در میان فعالان اهوازی ساکن خارج نفود کند».

در این گزارش از خانم سعیدی به عنوان «پرستو» نام برده شده است. واژه پرستو درباره زنانی به کار می‌رود که نهادهای امنیتی بر سر راه مقامات، چهره‌های سیاسی، منتقدان و مخالفان حکومت و حتی دیپلمات‌های خارجی قرار می‌دهند تا برای آنان پرونده‌سازی کنند.

در این گزارش آمده است که برخی از بستگان خانم سعیدی «به اتهام فعالیت سیاسی» توسط حکومت ایران اعدام شده‌اند.

بر اساس این گزارش، صابرین سعیدی که مدتی در لندن زندگی کرده است، در طول سال‌های گذشته با فعالان عرب ساکن «دانمارک، هلند، سوئد و بلژیک» ارتباط داشته و از سال ۲۰۱۷ «به جمع‌آوری اطلاعات و ارسال» این اطلاعات برای نهادهای امنیتی ایران پرداخته است.

نخستین بار، شبکه خبری العربیه روز دهم آبان از ربوده شدن حبیب اسیود خبر داد. بعد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز ۲۲ آبان با انتشار اطلاعیه‌ای خبر دستگیری او را تایید کرد.

این وزارتخانه بدون ارائه هیچ توضیحی درباره چگونگی دستگیری و نیز محل بازداشت حبیب اسیود، فقط اعلام کرد که «با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان، فرج‌الله کعب سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکت النضال شناسایی و دستگیر شد».

شبکه اسکای‌نیوز به تازگی ویدئوهایی از عملیات ربودن آقای اسیود در ترکیه منتشر کرده است که نشان می‌دهد او پس از اینکه با یک تاکسی آبی‌رنگ به یک پمپ‌ بنزین در شهر استانبول می‌رود تا با یک زن دیدار کند، توسط یک گروه ربوده و به ایران منتقل می‌شود.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *