بنفشه جمالی به حبس و جزای نقدی محکوم شد

By | ۱۳۹۹-۱۱-۳۰

بنفشه جمالی، فعال حقوق زنان، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس، پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی و عدم استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند و شرکت در مرکز مشاوره ماوا در شهر قم محکوم شد. حکم حبس خانم جمالی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده است.

خانم جمالی پیشتر در تاریخ ۱۱ تیرماه امسال با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بنفشه جمالی، فعال حقوق زنان به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر و به وی ابلاغ شده است، خانم جمالی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس، پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی، عدم استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند و شرکت در مرکز مشاوره ماوا در شهر قم محکوم شد. محکومیت حبس خانم جمالی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده است.

در تاریخ ۷ بهمن ۹۹، هرانا از ارجاع پرونده بنفشه جمالی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خبر داده بود.

بنفشه جمالی پیشتر طی ابلاغیه‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه در تهران احضار شد. او در تاریخ ۱۱ تیرماه پس از حضور در این دادسرا و تفهیم اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب با تودیع قرار کفالت ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بنفشه جمالی پیشتر نیز در سال ۱۳۹۶ در جریان تجمع اعتراضی روز جهانی زن (۸ مارس) در تهران، همراه با تعداد دیگری از شرکت کنندگان در مراسم بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *