عیسی کلانتری به اتهام «توهین» به خمینی به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد

By | ۱۳۹۹-۱۲-۱۹

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند، باوجود عذرخواهی قبلی، به اتهام «توهین» به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خبرگزاری تسنیم در این مورد نوشت که او به صورت بدوی به ۴ ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی به مدت دو سال محکوم شده است.

بنابر این گزارش، او همچنین به اتهام آنچه «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» نامیده شده، به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری محکوم شده است.

مسئله «توهین» عیسی کلانتری به روح‌الله خمینی مربوط به انتشار اخیر ویدئویی کوتاه از یک مصاحبه او در شبکه‌های اجتماعی است.

در این مصاحبه که به گفته آقای کلانتری تاریخ آن به سه سال پیش بازمی‌گردد، خبرنگار از عیسی کلانتری می‌پرسد: «فکر می‌کنید بین امام و آمریکایی‌ها مذاکره صورت گرفت؟»

او در جواب می‌گوید: «نمی‌دانم خبر ندارم، شاید به این صورت بشود گفت که حضرت امام فرزند ناخلفی برای آن‌ها بود. آن‌ها پشت شاه را خالی کردند و حضرت امام هم از این فرصت استفاده کردند.»

انتشار این سخنان او، واکنش‌های بسیاری را از سوی مقامات و چهره‌های مختلف جمهوری اسلامی به دنبال داشت.

عیسی کلانتری پس از آن در یادداشتی که روز هشتم آذر در سایت سازمان حفاظت از محیط زیست منتشر شد، پخش چهل ثانیه از یک مصاحبه دوساعته را موجب «سوءبرداشت» از کلیت مطلب دانسته و در انتها از بیان آن مطلب عذرخواهی کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *