حکم ۱۵ سال زندان میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی, رئیس پیشین سازمان خصوصی‌سازی ایران لغو شد

By | ۱۴۰۰-۰۶-۱۳

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رییس پیشین سازمان خصوصی سازی، که با رای دادگاه و به اتهام تخلفات گسترده در جریان خصوصی سازی واحدهای دولتی به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود، می‌گوید دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرده است و او آزاد شده است.

او که ۲۳ مرداد ۹۸ و یک روز پس از پایان مسئولیتش در این سازمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، به خبرگزاری ایلنا گفته است نقض حکم صادره «اوایل تیرماه» امسال به او ابلاغ شده است و او پس از آزادی از زندان، بازنشسته شده است.

سازمان خصوصی‌سازی در دوران ریاست آقای پوری حسینی یکی از جنجالی‌ترین دوره‌ها را سپری کرد و انتقادات زیادی متوجه عملکرد او و واگذاری کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی یا خصولتی (خصوصی/ دولتی) شد و مقام‌های قضایی از تشکیل «پرونده‌های سنگین» در این زمینه خبر داده بودند.

به گفته نمایندگان مجلس، واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز، نیشکر هفت‌تپه، کشت‌وصنعت مغان، هپکو، آلومینیوم المهدی، پالایشگاه کرمانشاه، «گوشه‌ای از اقدامات پر ابهام و همراه با تخلف سازمان خصوصی‌سازی بوده است» که در برخی موارد مانند شرکت هفت تپه منجر به ابطال رای خصوصی سازی شده است.

پوری حسینی نماینده تبریز در مجلس ششم بود و سال ۱۳۹۲ که دولت حسن روحانی روی کار آمد، به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی منصوب شده بود. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانى در استان ‎آذربایجان شرقی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *