شناسایی بیش از ده هزار بیمار کرونا در شبانه‌روز گذشته؛ ۲۱۷ تن دیگر جان باختند 

By | ۱۴۰۰-۰۷-۱۱

وزارت بهداشت ایران روز شنبه، دهم مهر، اعلام کرد در یک شبانه‌روز گذشته، ۲۱۷ تن دیگر در کشور به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باختند‌ و بیش از ده هزار بیمار جدید نیز شناسایی شدند.

به‌این ترتیب بر اساس آمار رسمی، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر و تعداد کل مبتلایان نیز به بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت و برخی مسئولان اعلام می‌شود که مقامات سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.

در حال حاضر، نزدیک به شش هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیش از ۱۶۰۰ تن به فهرست بستری‌ها اضافه شدند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه شمار مبتلایان کرونا که در بیمارستان بستری شدند، بیش از «دو هزار نفر» اعلام شده بود.

حمید چوبینه، مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، روز شنبه به ایلنا گفت با افزایش واردات واکسن کرونا به ایران و تسریع روند واکسیناسیون طی روزهای اخیر، «مراجعات کرونایی» به بیمارستان و مراکز درمانی کشور کاهشی چشمگیر یافته است.

با وجود اعلام رسمی کاهش شهرهای قرمز به ۱۶ مورد در روزهای گذشته، برخی از مقامات بهداشتی ایران و کارشناسان درباره اوج‌گیری دوباره کرونا در پاییز به دلیل شیوع گونه‌های جدید هشدار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *