ستاد مبارزه با مواد مخدر: ۴میلیون و ۴۰۰هزار فرد ۱۵تا ۶۴ساله در کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند

By | ۱۴۰۰-۰۸-۱۲

حمید صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، از وجود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در ایران خبر داد و گفت که تریاک، ماری جوانا و حشیش در صدر مواد مخدر مورد استفاده در کشور قرار دارند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود که بر اساس آخرین بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵/۰۴ درصد است یعنی حدود دو میلیون و ۸۰۲ هزار نفر جزو مصرف کنندگان مستمر هستند.

صرامی اضافه کرد که حدود یک میلیون و ۶۰۰ نفر هم جزو مصرف کنندگان غیر مستمر هستند و در مجموع ایران حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مصرف‌کننده مستمر و غیر مستمر مواد مخدر در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال دارد.

مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد که سن ورود به مصرف مواد مخدر در کشور ۱۵ سال و میانگین سن مصرف‌‌کنندگان نیز ۲۲ سال و ۳ ماه است.

حمید صرامی افزود که اولین الگوی مصرف مواد مخدر در ایران، تریاک و خانواده تریاک و دومین الگوی مصرف مواد مخدر نیز ماری جوانا، حشیش، بنگ، گرس، علف و گل است که در سطح نوجوانان و جوانان گرایش به ماری جوانا بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *