معاون وزیر بهداشت: رشته جراحی قلب در کشور رو به انقراض است؛ در بعضی از استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم / کاهش استقبال از رشته‌های دستیاری پزشکی نگران‌کننده است

By | ۱۴۰۰-۰۸-۱۴

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سختی‌های رشته‌های دستیاری پزشکی باعث شده که اقبال برای دستیاری کم شود، شاید خیلی‌ها برای رشته پزشک عمومی سر و دست بشکنند، اما برای دستیاری با مشکل مواجه هستیم که این موضوع، نگران‌کننده است.

ایرنا: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سختی‌های رشته‌های دستیاری پزشکی باعث شده که اقبال برای دستیاری کم شود، شاید خیلی‌ها برای رشته پزشک عمومی سر و دست بشکنند، اما برای دستیاری با مشکل مواجه هستیم که این موضوع، نگران‌کننده است.

«قاسم جان بابایی» روز جمعه در مراسم همایش شهدای مدافعان سلامت رادیولوژی که در بیمارستان شهید رجایی قلب برگزار شد، افزود: در دوران همه‌گیری کرونا، رادیولوژیست‌ها خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند و بسیاری از آن‌ها در این مسیر به شهادت رسیدند …

وی اضافه کرد: رادیولوژی رشته مادر گروه پزشکی است و با توجه به مشکلات رشته پزشکی ممکن است در آینده‌ای نزدیک صندلی های این رشته نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی خالی بماند.

معاون درمان وزارت بهداشت بر واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی تاکید و تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم تعرفه‌ها را واقعی کنیم، این مشکلات پابرجا خواهد ماند.

جان بابایی تاکید کرد: یکی از مشکلات دیکر جامعه پزشکی، خالی شدن صندلی‌های دستیاری است و معلوم نیست همه آنهایی که حضور می‌یابند، بمانند.

به گفته وی، این مشکلات را به مجلس شورای اسلامی انعکاس داده‌ام، زیرا نگرانی جدی است.

جان بابایی افزود: امسال صندلی دستیاری جراحی در برخی از استان‌ها خالی مانده است. معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه رشته جراحی قلب در کشور رو به انقراض است، گفت: در بعضی از استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم و دور از انتظار نیست که این رشته در کشور رو به انقراض برود.

همایش شهدای مدافعان سلامت رادیولوژی به مدت چهار روز برگزار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *