فروش موی‌سَر برای تهیه ‌مایحتاج زندگی!

By | ۱۴۰۰-۰۹-۲۲

در تمام روز‌های سال، خرید و فروش مو‌های مصنوعی و طبیعی، بازار داغی دارد. حالا خرید و فروش موی طبیعی و مصنوعی چند وقتی است که با توجه به تغییر فضای کسب و کارها، اینترنتی شده است. به طوری که سایت‌های زیادی برای سفارش گرفتن از خریدار و فروشنده به رقابت پرداخته‌اند و با ایجاد تنوع در محصول و افزایش زمان حراج و کاهش قیمت محصولات، قصد فروش بیشتر کالای خود را دارند.

سلامت، اندازه، طبیعی بودن و رنگ، شاخصه‌های اصلی برای فروش موی طبیعی و حتی مصنوعی است. اما بازار این محصول مانند سایر کالا‌ها با افزایش قیمت مواجه بوده است.تنوع در رنگ و مدل و اندازه و حجم موی مصنوعی و طبیعی قیمت‌ها را متفاوت کرده تا جایی که مشتریان این محصول در فضای انتخاب جولان می‌دهند. رقم موی طبیعی و مصنوعی از یک میلیون تومان شروع می‌شود و هرچه مو بلندتر و پُرتر باشد قیمت هم بالاتر می‌رود. نکته جالب این است که با توجه به استقبال مشتریان، مو‌های لَخت قیمت‌دارتر هستند و هرچه سن صاحب مو کمتر باشد، مو قیمتی‌تر است.

امروز با توجه به وضعیت بهداشت، شرایط سلامت غذای خانوار‌ها و درگیری افراد جامعه با بیماری‌های متفاوت ریزش مو در بیشتر مردم ایران به یک بحران جدی تبدیل شده است. البته تقاضای آقایان برای خرید موی مصنوعی و طبیعی از خانم‌ها سبقت گرفته است. تا جایی که مرد و زن برای تغییر در ظاهرشان مجبور به کاشت مو یا استفاده از موی مصنوعی و طبیعی هشده اند.با گشت و گذار در فضای مجازی شاهد قیمت‌های عجیب موی مصنوعی و طبیعی مردانه و زنانه خواهیم بود. موضوعی که شاید خیلی در سبد خانوار‌ها جایی نداشته باشد، اما باید در نظر گرفت که عده‌ای نیاز به استفاده از این محصول هستند.

از بازار موی مصنوعی و طبیعی چه خبر؟
چتری جلو مویی با موی طبیعی ۷۵۰،۰۰۰ تومان- کلاه گیس زنانه مدل موی مصنوعی با قد متوسط ۴،۱۰۰۰۰۰ تومان – کلاه گیس زنانه موی مصنوعی مدل بلند ۴،۹۰۰۰۰۰ تومان- موی طبیعی بلند (۵۰ سانتی) ۸۸۰۰۰۰۰ تومان – موی طبیعی (۳۰ سانتی) ۷،۱۰۰۰۰۰ تومان – کلاه گیس ساینو آرت مردانه مدل تکه‌ای وسط سر؛۷،۹۰۰،۰۰۰ تومان- پروتز موی مردانه طبیعی با ماندگاری بالا؛۶،۱۰۰،۰۰۰ تومان- کلاه گیس مردانه با موی مصنوعی؛ ۶۵۰،۰۰۰ تومان – این ارقام بدون هیچ مبنا و مصوبه‌ای بر روی کالای مورد نظر قیمت گذاری شده و متأسفانه هیچ نظارتی بر قیمت‌ها و حتی بازار آن نیست.

اما خارج از دنیای مجازی و آگهی‌های عجیب و غریب در این فضا، در دنیای واقعی در همین خیابان‌های شهر خرید و فروش مو در برخی آرایشگاه‌ها و مغازه‌های لوازم آرایشی دیده می‌شود. مغازه‌هایی که یک راسته پرطرفدار در خیابان منوچهری تهران را به خودشان اختصاص داده اند.ب – جوادیان فروشنده یکی از صاحبان مغازه بزرگ در همین خیابان که موی طبیعی می‌خرد و می‌فروشد، گفت: موی سالم کم پیدا می‌شود و درصورتی که مشتری موی سالم را برای فروش می‌آورد تقاضای مبلغ بالایی را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اندازه، رنگ و مدل؛ موی ۲۰ سانتی حدود ۵ میلیون قیمت گذاشته می‌شود که این محصول مشتریان خاص خود را دارد.به گفته جوادیان؛ سال جاری فروش موی طبیعی بیش از سال گذشته شده و مردم برای اندازه‌های مختلف موی سر خود و یا یکی از نزدیکان خود به سراغ خریداران در این خیابان می‌آیند.
وی تصریح داشت: آرایشگاه‌های زناه و مردانه گوی سبقت خرید موی طبیعی مردم را از مغازه داران خیابان گرفته اند.

این فعال بازارتأکید داشت: هستند خانواده‌هایی که دختر بچه‌هایی با موی ۳۰ – ۴۰ سانتی را با خود به این مغازه‌ها می‌آورند و تقاضای خرید موی سر آن‌ها را دارند.جوادیان ادامه داد: از سوی دیگر تقاضای خرید این مو‌ها نیز به مراتب افزایش داشته است. بیمارانی که دوره درمان خود را می‌گذرانند و جوانانی که در سن و سال پایین ریزش مو دارند، مشتریان اصلی این مو‌ها هستند.

این فروشنده مو در یکی از خیابان‌های پایتخت در پاسخ به این سوال که چرا این محصول در سال جاری افزایش قیمت داشته، گفت: زمانی که خریدار موی فروشنده را گران می‌خرد به ناچار با حداقل سود، کمی بر قیمت می‌گذارند. از این رو منشاء گرانی موی طبیعی به دلیل درخواست فروشنده است.وی تصریح داشت: باید یادمان باشد در شرایطی که مردم برای تأمین نیاز‌های خانواده خود باید هزینه‌های بالایی را تقبل کنند، کسی که موی سرخود یا فرزندش را برای فروش می‌آورد نیاز مالی شدید دارد و پاسخ این موضوع را باید از ایجاد کنندگان چنین شرایط معیشتی در جامعه گرفت!

جوادیان ادامه داد: بار‌ها مادر و دو فرزند وارد مغازه شده و با قیمت‌های چند میلیونی اقدام به فروش مو‌های خود کرده اند. شاید در گذشته هم فروش مو متداول بوده، اما امروزه با توجه به نگاه متولیان به بهبود وضعیت اقتصادی کشورانتظار چنین رفتار‌هایی نگران کننده است.

این فعال بازاری تأکید داشت: این تنها گوشه‌ای از فروش موی طبیعی است. اگر نگاهی به سایت‌های و پیچ‌های مختلف داشته باشید متوجه این بحران خواهید شد. خرید و فروش میلیونی موی سر در این فضا به اندازه تقاضای خرید و فروش ماکارونی شده!جوادیان دلیل گرانی موی مصنوعی را چنین توضیح داد؛ واردات موی مصنوعی با ارز آزاد است. گرانی دلار تأثیر زیادی بر نرخ موی مصنوعی وارداتی گذاشته است. گرانی بیش از ۴۰ درصدی قیمت موی مصنوعی به دلیل افزایش نرخ دلار بوده است.

به گفته این فعال بازار؛ موی مصنوعی در کشور هم تولید می‌شود. متأسفانه با کیفیت بسیار بالا و غیر استاندارد است. از این رو مشتریان به سمت خرید مو‌های مصنوعی چینی رفته اند.قاچاق موی مصنوعی سال هاست که انجام می‌شود. جوادیان در تأکید این مطلب ادامه داد: هرچند واردات این محصول چمدانی و از سوی مسافران بیش از گذشته انجام می‌شود، اما قطعاً برخی وارد کنندگان اقدام به واردات موی مصنوعی می‌کنند. این عده از وارد کنندگان تبلیغات فروش این محصول را بر عهده چند سایت قرار داده اند و همواره بر روی موج گرانی سوار بوده و سود‌های کلانی به جیب می‌زنند.

اقتصاد 24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *