تجمع معلمان در همدان در اعتراض به مصوبه دیروز مجلس ایران

By | ۱۴۰۰-۰۹-۲۵
یک روز پس از مصوبه مجلس درباره لایحه رتبه‌بندی، گروهی از معلمان در همدان در اعتراض به در نظر گرفته نشدن مطالباتشان در این مصوبه، تجمعی اعتراضی برگزار کردند و شعار «معلم بپا خیز، برای رفع تبعیض» سر دادند.
معلمان در تجمع روز پنجشنبه خود نوشته‌هایی از قبیل «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «نه تسلیم نه سازش، رتبه بدون کاهش»، «هم از فرق نالیدیم، هم از فقر» و «پولی‌سازی و خصوصی‌سازی آموزش را متوقف کنید» در دست داشتند.
معلمان بودجه تصویب شده برای اجرای این طرح را کافی ندانسته و مصوبه مجلس درباره این لایحه را «سرهم بندی» خوانده‌اند.
از جمله محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در توییتر نوشت که این مصوبه «یک سرهم بندی بود، نه طرح رتبه‌بندی.»
او تاکید کرد که این طرح مورد تایید معلمان و تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیست و تجمعات سراسری ادامه خواهد یافت.
دولت ابراهیم رئیسی برای اجرای این لایحه در سال جاری ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده اما به گفته شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، بودجه پیش‌بینی شده برای اجرای این لایحه کافی نیست.
این شورا تاکید کرده که نمایندگان مجلس تا روز یکشنبه ۲۸ آذر فرصت دارند تا رتبه‌بندی و همسان‌سازی واقعی را تصویب کنند و معلمان زندانی، از جمله رسول بداقی، نیز آزاد شوند؛ در غیر این صورت معلمان از سه‌شنبه آینده به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.
معلمان در چند ماه اخیر در اعتراض به تصویب نشدن این لایحه و همچنین اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بارها تجمع کرده‌اند و روز دوشنبه نیز تجمع سراسری در ۸۰ شهر ایران برگزار شد.
مجلس روز چهارشنبه ۲۴ آذر ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان ایران را تصویب کرد.
بر اساس این ماده، برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم ۱۵ درصد علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم ۱۲ درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ۱۰ درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *