زمین‌لرزه پنج ریشتری منطقه سیاهو در استان هرمزگان را لرزاند

By | ۱۴۰۰-۱۰-۰۶

پیش از ظهر ششم دی ماه زلزله‌ای در دهستان سیاهو استان هرمزگان رخ داد که ظاهرا تلفات و خسارتی مهمی به بار نیاورد. حدود شش هفته پیش نیز دو زمین‌لرزه اندکی شدیدتر بخش فین در مرکز این استان را لرزانده بود.

استان هرمزگان روز دوشنبه، ششم دی ماه (۲۷ دسامبر) برای دومین بار طی حدود یک ماه و نیم اخیر شاهد یک زمین‌لرزه بود که قدرت آن پنج ریشتر گزارش شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، خبر داد که این زمین‌لرزه در ساعت ۱۱ و یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

عزیزاله کناری، فرمانده بندرعباس می‌گوید گزارش‌های دریافتی حاکی از بروز خسارت در زیرساخت‌هایی همچون شبکه انتقال آب و توزیع برق و یا شبکه‌های ارتباطی نیست و در صورتی که حادثه‌ای در این بخش‌ها رخ داده باشد با هماهنگی نهادهای متولی به سرعت برطرف می‌شود.

او در عین حال گفته است، زمین‌لرزه پنج ریشتری امروز که در منطقه سیاهو رخ داده به برخی واحدهایی که در زلزله ۲۳ آبان خسارت دیده‌اند، آسیب وارد کرده است.

۲۳ آبان دو زمین‌لرزه که شدت آنها بیش از شش ریشتر عنوان شده به فاصله دو دقیقه بخش‌های وسیعی از استان هرمزگان را لرزانده بود.

بنابر گزارش‌ها در زمین‌لرزه شش هفته پیش دست‌کم ۹۹ نفر مصدوم شدند و یک نفر جان خود را از دست داد. برخی از مسئولان محلی از ریزش کوه و وارد شدن “خساراتی جدی به برخی محورها” خبر دادند.

منابع خبری از قول مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفته‌اند در جریان زلزله ۲۳ آبان بیش از سه هزار واحد مسکونی ۲۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده‌اند.

در قیاس به دو زمین‌لرزه پیاپی ۲۳ آبان زلزله ششم دی‌ماه خفیف‌تر بوده و در منطقه‌ای کم جمعیت رخ داده است. دهستان سیاهو در ۷۵ کیلومتری بندرعباس قرار دارد و جمعیت آن مطابق برآوردها حدود ۱۰ هزار نفر است.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *