اوکراین؛ نظر خامنه‌ای/شعار مرگ بر روسیه در تهران

By | ۱۴۰۰-۱۲-۱۱

در پی مقاومت مردمی در اوکراین و اعتراضات جهانی، خامنه‌ای به مفتضحانه‌ترین صورت تلاش کرد مواضع ننگین امام جمعه‌ها و وزیر خارجه دولت رئیسی در حمایت از حمله به اوکراین و اشغال این کشور را ماستمالی کند.

خامنه‌ای بطرز مضحکی گفت: به‌نظر من اوکراین قربانی سیاست آمریکاست ما البته با جنگ و تخریب مخالف هستیم ما با کشته شدن مردم با تخریب زیربناهای ملتها ما اینها را تأیید نمی‌کنیم!

خامنه ای در عین حال به توجیه جنگ و اشغال پرداخت و با مقصر دانستن اوکراین تأکید کرد: آمریکا اوکراین را به این نقطه کشاند آمریکا با ورود در مسائل داخلی آن کشور و راه‌انداختن اجتماعات علیه دولتها و این دولت را برداشتن آن دولت را گذاشتن، این طبعاً به همین جاها منتهی می‌شود

خامنه‌ای با وارونه‌گویی احمقانه درباره همبستگی مردم و دولت اوکراین در مقاومت علیه اشغالگران روس که ستایش بین‌المللی را برانگیخته، به دولت اوکراین حمله کرد و افزود: مردم مهمترین پشتوانه دولتها هستند اگر مردم وارد میدان می‌شدند در اوکراین وضع دولت اوکراین و مردم اوکراین اینجوری نمی‌شد.

 

خامنه ای، دولت آمریکا را «یک رژیم مافیایی» دانست و گفت آمریکا از ایجاد بحران در کشورهای مختلف «تغذیه می‌کند».علاج هر بحرانی در این است که ریشه‌های آن شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین آمریکاست”.

رهبر جمهوری اسلامی که در سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به روسیه نکرد، با اشاره به این که حکومت ایران خواستار توقف جنگ است، دولت آمریکا را متهم کرد با دخالت در اوکراین و «حرکت مخملی» و «کودتای رنگی» در این کشور، وضعیت را «طبیعتاً به این نقطه» رسانده است.

وی گفته است “اگر مردم اوکراین وارد میدان می شدند، وضع دولت اوکراین و مردم اوکراین اینجوری نمی شد. مردم وارد میدان نبودند چون دولت را قبول نداشتند”.

پیش از این مقام های جمهوری اسلامی گفته بودند که نگرانی های روسیه که منجر به حمله به اوکراین شده “قابل درک” است.

این در حالیست که مردم ایران از هر طریق که بتوانند با مردم اوکراین که کشورشان مورد تجاوز قوای روسی قرار گرفته است، ابراز همبستگی می کنند.

فیلم زیر: تجمع خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی در مقابل سفارت اوکراین در تهران که با هجوم مزدوران لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

کاربران نوشتند: تجمع خانواده‌های جانباختگان پرواز۷۵۲ در مقابل سفارت اوکراین برای حمایت از مردم این کشور با حمله لباس شخصی‌ها و ضرب و شتم و بازداشت روبرو شد. عوامل حکومت شعار علیه روسیه و پوتین را برنتافتند و پدران و مادران دادخواه را وحشیانه زدند و به داخل کلانتری کشاندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *