اخراج مریم‌ کریم‌بیگی از دانشگاه با فشار وزارت اطلاعات

By | ۱۴۰۱-۰۱-۲۲

«آتنا دائمی»، فعال مدنی که به تازگی از زندان آزاده شده است در حساب کاربری توییتر خود از اخراج «مریم کریم بیگی» خواهر «مصطفی کریم‌بیگی» یکی از جان‌باختگان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ خبر داده است.

این فعال مدنی با انتشار این خبر نوشته است اخراج خانم کریم‌بیگی به دلیل پرونده ای که اخیرا وزارت اطلاعات برای او باز کرده صورت گرفته است.

مریم کریم‌بیگی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته جامعه‌شناسی است.

خبرگزاری هرانا روز ۹ اسفند ۱۴۰۰ از تفتیش منزل خانواده کریم‌بیگی  و احضار مریم کریم‌بیگی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات خبر داده و نوشته بود که او مورد بازجویی قرار گرفته است.

نا به این گزارش، همچنین ماموران از این خواهر دادخواه، خواسته‌اند که روز دوشنبه، ۹ اسفند نیز به همراه مادرش، «شهناز اکملی»، مجددا برای بازجویی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بروند.

این بازجویی‌ها در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل مسکونی این خانواده در روز دوم اسفند، تفتیش وسایل آن‌ها و ضبط تلفن‌های همراه، کامپیوترها و عکس‌هایی که این خانواده از فرزند جان‌باخته خود و سایر جان باخته‌گان اعتراضات سال ۸۸ داشتند، رخ داده‌ است.

ماموران همان زمان به شهناز اکملی، مادر مریم کریم بیگی، گفته بودند که او باید خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی کند.

خانم اکملی در ویدیویی که پس از حمله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی منتشر کرده، ​​با اشاره به سابقه بازداشت و حضور خود در انفرادی زندان اوین گفته بود که ۱۲ سال است او و خانواده‌اش تحت آزار نیروهای امنیتی حکومت قرار دارند.

او در این ویدیو نیروهای امنیتی را خطاب قرار داده و گفته بود: «آقای شما (علی خامنه‌ای) گفته بود نمی‌گذارد اشک یک مادر در بیاید اما شما اشک هزاران مادر را درآوردید.»

مصطفی کریم‌بیگی، در جریان سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸ در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت.

با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، ازاین‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آفتاب در شهریار کرج دفن کنند.

ایران وایر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *