کانون نویسندگان ایران: جان علیرضا ثقفی در زندان کچویی کرج در خطر است 

By | ۱۴۰۱-۰۱-۲۸

کانون نویسندگان ایران می‌گوید حال عمومی علیرضا ثقفی، نویسنده، فعال کارگری و عضو این کانون در زندان کچویی کرج “رو به وخامت” گذاشته است و “جان او در خطر” است.

این نهاد مستقل در بیانیه خود گفته که در روزهای اخیر دچار “افزایش فشار خون” شده است. این درحالیست که به گفته کانون “بهداری زندان از اعزام او به پزشکی قانونی و تشکیل پرونده پزشکی” خودداری کرده است. کانون علت بیماری آقای ثقف را “سالخوردگی، تغذیه‌ی نامناسب و استرس‌های ناشی از بازداشت” دانسته است.

در این بیانیه آمده است: “بی‌توجهی به وضعیت ثقفی، جان او را به خطر می‌اندازد. بی‌تردید مسئولیت هر گزندی به سلامت او بر عهده‌ی زندانبانان است.”

علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده و پروین محمدی در شهریورماه سال ۹۸، در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شدند.آقای ثقفی و خانم صفرزاده ۲۰ اسفندماه سال پیش در جریان برگزاری یادبود صمد شعبانی شاعر و نویسنده در کرج بازداشت شد و برای تحمل حکم یکساله قبلی خود به زندان کچویی کرج منتقل شدند.

چندی پیش نیز رضا خندان (مهابادی) یکی دیگر از اعضای کانون نویسندگان ایران درحالی که دور نقاهت خود را در اثر ابتلاء به ویروس کرونا و انجام یک عمل جراحی بیرون از زندان می‌گذراند، به زندان فراخوانده شد. این درحالی بود که به گفته کانون هنوز نیاز به درمان داشت.

آقای خندان و بکتاش آبتین، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران در زندان اوین به ویروس کرونا مبتلا شدند اما آقای آبتین به دلیل عدم رسیدگی به موقع مقامات زندان درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *