قالیباف در نخستین اظهار نظر پس از سیسمونی گیت: همه در یک قایق نشسته‌ایم

By | ۱۴۰۱-۰۲-۰۵

محمدباقر قالیباف در نخستین اظهارنظر پس از افشاگری‌ها درباره سفر خانواده‌اش به ترکیه واکنشی به این موضوع نشان نداد و درباره «شرایط سخت مردم» سخن گفت.

رییس مجلس در نشست خود با معاونت‌های پارلمانی دولت گفت که «وضع گرانی‌ها در کشور غیرقابل دفاع شده است» و «مردم در شرایط سختی به سر می‌برند.»

او تاکید کرد که دولت و مجلس « در یک قایق نشسته اند» و هر موفقیت و شکستی به پای هر دو نوشته می‌شود.

با وجود سکوت قالیباف درباره سفر خانواده اش به ترکیه، نزدیکان او و برخی از چهره های اصول‌گرا شدیدا به منتقدان حمله کرده‌اند.

در همین حال پرویز سروری، نایب رییس شورای شهر تهران، با اشاره به این موضوع گفت که « دشمن برنامه ریزی کرده تا هم افزایی بین دستگاهها و قوا را با تمام قدرت به هم بزند.»

او تاکید کرد که «جریان انقلاب هوشمند تر از این موضوعات است و فریب توطئه را نمی خورد.»

محمدآقامیری، عضو شورای شهر تهران، نیز گفت که خانواده قالیباف «با چهار ساک رفتند وبا ۵ ساک برگشتند.»

او افزود: «دو جوانی که اول ازدواجشان است و می‌خواهند صاحب فرزندی شوند، ذوق دارند و به سفر خارجی رفتند و در حراجی سیسمونی دیدند و دو قلم جنس هم خریدند.»

وحید اشتری که نخستین بار ماجرای سفر همسر، دختر و داماد قالیباف به استانبول را افشا کرد روز شنبه سوم اردیبهشت در توییتی نوشت که آنها در این سفر روی هم ۲۰ چمدان و ساک داشتند.

روز یکشنبه خبرگزاری فارس به وحید اشتری، جریان موسوم به «عدالت خواه» و همچنین به دیگر منتشر کنندگان خبرهای فسادهای اقتصادی نیز حمله کرد.

این خبرگزاری نوشت: «روانشناسان معتقدند نیاز به تعریف هویت و میل به دیده شدن و تخلیه هیجانات از ضروریات سنین جوانی است و عدم توجه به این مقولات مانع شکل گیری ارتباط صحیح استاد شاگردی و سرآغاز بسیاری از انحرافات در آینده خواهد بود.»

روزنامه کیهان نیز افشای این خبر و واکنش‌ها به آن به «ضدانقلاب خارج نشین»، اصلاح طلبان و «جریانات انحرافی (حامیان محمود احمدی نژاد) نسبت داده شده که تمایلی به موفقت دولت ابراهیم رئیسی و قوای دیگر ندارند.

تعدادی از نمایندگان مجلس نیز افشای این خبر را یک «پروژه سیاسی و امنیتی» با هدف ضربه زدن به جایگاه سیاسی قالیباف دانسته‌اند.

از جمله مجتبی توانگر، نماینده تهران درمجلس، در توییتر نوشت که «‏از ⁧‫رئیس‌ مجلس‬⁩ انتظار می‌رود تا از پیگیری پرونده ⁧‫پروژه‌بگیران‬⁩ محفلی دست نکشد.»

محسن علیزاده، نماینده سپیدان، نیز این اقدام را یک «پروژه سیاسی و امنیتی» خواند و افزود: «پرونده سازی و جاسوس بازی، انحراف در سیاست ورزی امروز کشور است که امیدواریم دستگاه های امنیتی جلوی آن را بگیرند.»

پیش از این محمود رضوی، مشاور محمدباقر قالیباف، افشای خبرهای این سفر را «پروژه‌ای امنیتی» و اقدام «یک نهاد امنیتی» با هدف حذف رقبای سیاسی خوانده بود.

در مقابل وحید اشتری در توییتر نوشته بود: «گاوگیجه بدی است. این بساط ریاکاری و تبعیض در زندگی‌تان را جمع کنید همه چیز حل می‌شود.»

در این میان برخی رسانه‌ها نیز بدون اشاره به جزئیات دست اندرکاران دولت ابراهیم رئیسی را متهم کرده اند که به دلیل اختلاف با قالیباف این خبر را منتشر کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *