منابع اسرائیلی و کویتی: صدای انفجار در غرب تهران حمله پهپادی به تأسیسات موشکی سپاه پاسداران بود

By | ۱۴۰۱-۰۳-۳۰

-حساب توییتری «اینتلی تایمز» می‌نویسد قرارگاه موشکی مخفی سپاه پاسداران وابسته به گروه «شهید همت» است که سقف یکی از سوله‌های مرکزی آن آسیب دیده است.
-منابع آگاه ایرانی در گفتگو با روزنامه کویتی «القبس» فاش کردند که در این سایت اخیراً آزمایش‌های جدیدی روی موتورهای موشک بالستیک انجام شده است.
– این منابع می‌گویند پس از انفجار در تأسیسات «شهید همت» چندین پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به حالت آماده‌باش در آمدند. در یکی از همین پروازهای گشتی بود که یک فروند F-14  در پایگاه هشتم شکاری در اصفهان سقوط کرد.
-گفته می‌شود سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه تحت مراقبت شدید از تأسیسات «همت» بازدید کرد.

بر اساس گزارش منابع اسرائیلی و کویتی صدای انفجار که بامداد شنبه ۲۸ خرداد در غرب تهران شنیده شد مربوط به انفجار در تأسیسات مخفی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

مجتمع موشک‌سازی «شهید همت» در غرب تهران حوالی چیتگر

حساب توییتری «اینتلی تایمز» می‌نویسد قرارگاه موشکی مخفی سپاه پاسداران وابسته به گروه «شهید همت» است که سقف یکی از سوله‌های مرکزی آن آسیب دیده است.

این تأسیسات سپتامبر سال ۲۰۲۱ نیز هدف قرار گرفته بود که بازسازی شد. «اینتلی تایمز» در دو توییت تصاویر مربوط به انفجار پیشین و تصاویر نه چندان واضحی از انفجار تازه در این سوله‌ها را منتشر کرده است.

صدای این انفجار در محله‌های باغ فیض، پونک، تیراژه، مرزداران تا شهرک اکباتان، «ایران‌خودرو» و گرم‌دره شنیده شد. برخی گفتند پیش از این انفجار پهپاد بسیار کوچکی را مشاهده کرده‌اند اما مشخص نیست این اقدام توسط اسرائیل صورت گرفت یا عملیاتی سازماندهی شده از درون خود نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی بوده است.

روزنامه کویتی «القبس» نیز شنبه ۱۹ خرداد به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که تأسیسات توسعه موشک‌های بالستیک در غرب تهران هدف یک حمله پهپادی قرار گرفته است.

منابع آگاه ایرانی به خبرنگار «القبس» گفتند «به نظر می‌رسد حمله به قرارگاه راهبردی «شهید همت» سپاه پاسداران در غرب تهران توسط پهپادهایی انجام شده که از نقاطی در داخل ایران و از منطقه‌ای حدود ۱۰ کیلومتری این قرارگاه که یکی از مهم‌ترین مجتمع‌های صنعتی نظامی ایران محسوب می‌شود، به پرواز درآمده است.»

از سوی دیگر منابع جمهوری اسلامی می‌گویند واحدهای امنیتی در حال بررسی جزئیات و ماهیت این حمله، روش اجرا و اهداف آن هستند.

روزنامه «القبس» نیز به نقل از منابع امنیتی تأیید کرده سوله‌ای که مورد حمله قرار گرفته مربوط به توسعه موشک‌های بالستیک است.

منابع آگاه ایرانی در گفتگو با روزنامه کویتی «القبس» فاش کردند که در این سایت اخیراً آزمایش‌های جدیدی روی موتورهای موشک بالستیک انجام شده و این حمله نشان می‌دهد نفوذ سرویس‌های امنیتی خارجی به مراکز حساس نظامی جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه افزایش پیدا کرده است.

گفته می‌شود سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۲۹ خرداد تحت مراقبت شدید از تأسیسات «همت» بازدید کرد و احتمالاً این بازدید با هدف بررسی میزان خسارات وارده به این سایت به ویژه واحد تحقیقات خودکفایی انجام شده است.

این منابع می‌گویند پس از انفجار در تأسیسات «شهید همت» چندین پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به حالت آماده‌باش در آمدند. در یکی از همین پروازهای گشتی بود که یک فروند F-14  در پایگاه هشتم شکاری در اصفهان سقوط کرد.

در هفته‌های اخیر خبر مرگ مشکوک دست‌کم شش نفر از نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی که اغلب با واحدهای موشکی و هوافضای رژیم ایران در ارتباط بودند منتشر شد. مقامات تهران ادعا می‌کنند علت مرگ آنها «سانحه حین مأموریت»، «تصادف» و «سقوط از ساختمان» بوده است. حال آنکه چنین حوادث متوالی اصلا عادی به نظر نمی‌رسد.
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *