احمد خاتمی، امام جمعه تهران : بی حجابها، زنها و بچه های همان دزدها هستند

By | ۱۴۰۱-۰۴-۱۸

احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه روز ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، تصریح کرد: بنده در این زمینه ۱۰ نکته آماده کردم که ارائه کنم. اول اینکه فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است، زن گوهر است گوهر عفافش با گوهر حجابش می تواند نقش آفرین باشد، امام در صحیفه اش می فرماید اسلام می خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانی جدی و کارامد بسازد. مقام زن این نیست که بزک کرده و با سَر باز به خیابان بیاید، این مقام زن نیست بلکه عروسک بازی است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نکته دوم این است که اصرار بر حکم الهی حجاب به منزله نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست. عده‌ای می گویند چرا به چهار تار موی زن که بیرون است گیر می دهید اما به دزدی ها و اختلاس‌ها گیر نمی دهید. بنده و سایر خطبای جمعه از جمله کسانی هستیم که همواره بر برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی تاکید داشتیم و قوه قضاییه نیز ورود خوبی به این عر صه داشته است اما بزرگ شدن گناهی به معنای تحقیر گناه دیگر نیست، قطعا دزدی کردن و اختلاس گناه است اما بی حجابی هم گناه است، اتفاقا بسیاری از بی حجابها، زنها و بچه های همان دزدها هستند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: نکته سوم این است که در بیش از ۱۰ آیه قرآن و ده ها روایت سخن از حجاب است، کسی نمی تواند قرآن را قبول داشته باشد اما حجاب را قبول نداشته باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته بعدی این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴ مصوبه خوبی در زمینه حجاب داشت که بیش از ۳۰۰ ماده داشته و برای ۳۲ دستگاه تکلیف تعیین کرده است. رئیس جمهور اخیرا این مصوبه را ابلاغ کرده و امیدواریم اجرای این مصوبه تاثیر خوبی در گسترش حجاب بگذارد.

خطیب جمعه تهران گفت: مبارزه با منکر بی حجابی باید کاملا قانونمند باشد. مقابله با بی حجابی به صورت خودسرانه و غیرقانونی خودش یک منکر است. اقدامات خودسرانه برای مقابله با بی حجابی هم خلاف شرع بوده و هم صددرصد ضد حجاب است. چه بسا دامن زنندگان به بی حجابی خودشان دست به صحنه سازی بزنند. متدینین باید مراقب باشند که در این دام نیفتند. هر وقت سخن از حجاب بوده یک اقدام نادرست و خودسرانه سبب شده تا تدابیر شایسته برای مقابله با بی حجابی کنار رود، کار خودسرانه در نظام جمهوری اسلامی ممنوع است.

خاتمی در ادامه گفت: حجاب قانون است و قانون را اجبار نامیدن مغلطه به شمار می رود، در همه جای دنیا به قانون احترام می‌گذارند. با پسوند اجبار نباید حجاب را خراب کرد، نفس واژه حجاب اجباری غلط و برای تخریب حجاب است. قانون به عنوان یک حکم شرعی باید رعایت شود. در گناه بی حجابی سه گروه گناهکار هستند اول کسانی که بی حجابی می کنند، در هر کجای کشور بی حجابی به منزله ضربه زدن به امنیت روانی جامعه است و خیانت به مردم به شمار می رود. دوم افرادی که بستر این گناه را فراهم می کنند و سوم آنهایی که به بی حجابی تشویق می کنند. کسی که بی حجاب را تشویق کند در گناه بی حجاب سهیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *