افشاگر سیسمونی‌گیت: تمسخر تیتر سایت خامنه‌ای و خبر خیریه طائب از دلایل محکومیت‌ام است / تصویر حکم دادگاه خود را منتشر کرد و گفت حزب اللهی ها بخوانند

By | ۱۴۰۱-۰۵-۰۳

وحید اشتری، افشا کننده ماجرای «سیسمونی گیت»، ضمن انتشار تصویر حکم دادگاه خود اعلام کرد که «تمسخر» تیتر سایت رهبر جمهوری اسلامی و اعلام خبر عضویت حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در یک خیریه از جمله دلایل محکومیتش به دو سال زندان بوده است.

در حکم دادگاه نوشته شده که اشتری عضویت طائب در هیات مدیره موسسه خیریه «انصار ولایت» متعلق به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، را به عنوان یکی از مظاهر فساد قلمداد کرده است.

اشتری در توییت‌هایی نوشته بود که مسعود مهردادی، از متهمان پرونده فساد در بنیاد تعاون سپاه پاسداران موسوم به هلدینگ یاس، به جز خیریه فاطر که «با بزرگان سپاه» تشکیل داده، همراه با فرمانده اطلاعات سپاه عضو یک خیریه دیگر است.

او نوشته بود: «چهره‌های دیگری مثل آقای هاشمی نژاد که از دوران آقای قالیباف بازرس تعاونی املاک شهرداری بودند هم در این خیریه‌اند.» در تصویر منتشر شده طائب رییس هیات مدیره خیریه انصار ولایت است.

در فایل صوتی محمدعلی جعفری و صادق ذوالقدرنیا، فرمانده وقت و معاون اقتصادی وقت سپاه پاسداران، به حمایت حسین طائب و قاسم سلیمانی از متهمان فساد در بنیاد تعاون سپاه پاسداران اشاره شده است.

اشاره دادگاه به «تمسخر» تیتر یک سایت خامنه‌ای

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در واکنش به فایل صوتی فرماندهان سپاه پاسداران درباره فساد گسترده در این نهاد گفته بود که «اتاق‌های فکر دشمن» قصد دارند علیه سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی «لجن‌پراکنی» کنند.

در همین حال در حکم وحید اشتری اعلام شده که او پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر «لجن پراکنی» علیه سپاه پاسداران، در توییتی نوشته که «لجن را پاک کنید تا لجن پراکنی نشود.»

تمسخر تیتر یک سایت رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه «خط خوارج امروز هم هست»، از دیگر اتهامات اشتری ذکر شده اما به نوشته یا توییت او در اینباره اشاره نشده است.

این حکم توسط جواد احمدی دادرس شعبه ۱۰۵۷ کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت صادر شده است.

در انتهای این حکم قاضی پرونده نوشته بر اساس مستندات و دیگر قراین از جمله «انگیزه و وضعیت ذهنی و روانی متهم» و «علاقه وافر» او به فعالیت در فضای مجازی و «دیده شدن به هر قیمتی» و همچنین استفاده نکردن از «فرصت های قبلی برای اصلاح خود» اتهام وارده به او را «مسلم» دانسته است.

قاضی همچنین نوشته که اشتری «منبع اخذ اطلاعات خود را معرفی نمی کند تا مشخص شود چقدر می توان به اعتبار این اطلاعات اکتفا کرد»

در این حکم همچنین نوشته شده که اشتری توییتی علیه رییس مجلس نوشته و «ذیل آن هشتگ مجلس انقلابی» درج شده شده است.

وحید اشتری سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه را افشا کرد و پس از آن نیز در مصاحبه با «دیده‌بان ایران» گفته بود که ادامه حیات سیاسی قالیباف با وجود پرونده‌های فساد، به دلیل ارتباط با حسین طائب بوده. او گفته بود که ۲۵ سال پول سپاه و تبلیغ رسانه‌ها خرج قالیباف شده که در همه سمت‌ها فساد داشته است.

در حکم دادگاه همچنین وحید اشتری متهم شده که «با ایجاد جوی مسموم و بدبینانه در جامعه و هم صدا و هم جهت با رسانه های معاند و ضد انقلاب اقدام به سیاه نمایی موضع موجود کشور کرده و باعث تضعیف و تخریب شخصیت های کشورهای و نهادهای انقلابی شده است.»

اشتری در یک فایل ویدیویی گفت که به دلیل اتفاقات رخ داده در روند رسیدگی به پرونده از جمله «بازپرسی و بازجویی» و عدم دعوت برای ارائه آخرین دفاعیات در دادگاه شرکت نکرده و حکم به صورت غیابی صادر شده است.

وحید اشتری به دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت‌های رسانه‌ای محکوم شده است.
ایران اینترنشنال

“حزب اللهی‌ها اول از همه بخوانند”
 وحید اشتری :
امروز حکم دادگاه را کامل منتشر می‌کنم تا وکلا، کارشناسان حقوقی، اساتید دانشگاه، فعالان رسانه‌ و کاربران فضای مجازی بخوانند و نظر بدهند.
 بچه حزب اللهی‌ها مهم‌اند ازینجهت که در طول زندگی بعنوان متهم شاید خیلی پای‌شان به دادسرا و دادگاه و پاسگاه و نهادهای امنیتی باز نشود و دقیقا نفهمند مردم، یا یک فعال کارگری یا یک معلم چه می‌کشند و باطن نظام دینی، ۴۳ سال بعد از انقلاب را ندیده باشند.
من برایم اینها خیلی مهم‌اند.
‏می‌دانم که بعد از خواندن این حکم ممکن است اصلا نفهمید اتهام چیست و جرم چه بوده است؟
این اصلا حکم نیست و یک سرمقاله سیاسی است.
ولی اگر مثلا دغدغه‌مندید که با افزایش ون ظاهر نظام را دینی‌تر کنید خوبست ببینید دین در باطن نظام و در دستگاه قضا و نهادهای امنیتی چقدر ساری و جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *