نورنیوز: یک مرکز حساس در اصفهان تنها چند ساعت تا انفجار شدید فاصله داشت

By | ۱۴۰۱-۰۵-۰۳

یک روز پس از آن‌که وزارت اطلاعات ایران گفت شماری از عوامل سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) را بازداشت کرده است، سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، جزئیاتی مربوط به «عملیات» این افراد منتشر کرد.

نورنیوز روز یک‌شنبه دوم مرداد نوشت که بنابر «اخبار رسیده» به این سایت خبری، «دستگیری اعضای عملیاتی این شبکه پیچیده در حالی انجام شد که حتی مواد منفجره شدیدالانفجار نیز از سوی این گروه در محل مورد نظر کار گذاشته شده و تنها چند ساعت به اجرای مرحله نهایی» عملیات آنها زمان باقی بود.

به نوشته این سایت، هدف این انفجار «شدید» یکی از مراکز حساس جمهوری اسلامی در استان اصفهان بوده است.

گزارش نورنیوز می‌گوید که «این شبکه از ماه‌ها قبل با هدایت سرپل» موساد از طریق اقلیم کردستان عراق وارد ایران شدند و ضمن شناسایی یکی از مراکز حساس کشور در استان اصفهان، قصد داشتند نسبت به انفجار آن اقدام کنند.»

این گزارش می‌افزاید که «عناصر عملیاتی این شبکه، ماه‌ها برای اجرای این عملیات در یکی از کشورهای آفریقایی تحت آموزش بوده و چندین نوبت نیز عملیات مورد نظر را به صورت شبیه‌سازی شده اجرا کردند.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی یک روز پیشتر در اطلاعیه خود توضیحی درباره تابعیت این افراد و تعداد آنها نداد، اما گفت که افراد بازداشت شده از اقلیم کردستان وارد کشور شده بودند و «با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزاتِ عملیاتی و ارتباطی و قوی‌ترین مواد انفجاری، قصد انجام اقدامات خرابکارانه و عملیات تروریستی بی‌سابقه‌ای در برخی نقاط حسّاس و اهدافِ از پیش تعیین شده را داشتند».

انتشار این اطلاعیه در حالی است که رسانه‌های رسمی ایران روز جمعه بازجویی سازمان موساد از یدالله خدمتی در خاک ایران را که به گفته ایرنا از «اعضای جهادی سپاه پاسداران» بوده، تایید کرده بودند.

ایرنا با وجود تایید ارتباط این بازجویی با موساد، نوشته بود افرادی که یدالله خدمتی را ربودند «اراذل و اوباش» هستند.

تاکنون چندین عملیات خرابکارانه در سایت‌های نظامی و هسته‌ای ایران اتفاق افتاده که برخی رسانه‌های خارجی آن را به اسرائیل منسوب کرده‌اند. اسرائیل هرگز عملیات‌ها علیه ایران را نه تایید و نه رد می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز با پوشش اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران نوشته است دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در تماس این رسانه حاضر به پاسخ نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *