ایران از «شهر زیرزمینی» پهپادهای ارتش رونمایی کرد

By | ۱۴۰۱-۰۶-۰۳

در آستانه دومین روز از رزمایش پهپادی ارتش ایران، تصاویری از «شهر زیرزمینی» پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی و حرکت پهپاد «کمان ۱۲» در این تونل زیرزمینی به نمایش درآمد.

این نخستین‌ بار است که چنین تصاویری از تونل پهپادها به صورت رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

همزمان خبرگزاری‌ها در ایران روز پنج‌شنبه، سوم شهریورماه، نوشتند که در دومین روز از رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، پهپادهای «رزمی، انهدامی و مراقبتی» این نیروی نظامی برای انجام ماموریت به پرواز درآمدند و نقاط «حساس و حیاتی دشمن» با استفاده از تسلیحات مدرن و نقطه‌زن در این رزمایش منهدم شد.

به گفته محمود موسوی، سخنگوی این رزمایش، در روز دوم، پهپادهای مختلف «اهداف در نظر گرفته شده در منطقه عمومی رزمایش را که شامل اهدافی شبیه‌سازی شده از مراکز فرماندهی و کنترل دشمن، مخازن سوخت، زاغه‌های مهمات، سامانه‌های راداری و موشکی و اماکن تجمع نفرات بود با دقت مورد اصابت قرار دادند».

آقای موسوی گفت که در این مرحله پهپادهای کمان و مهاجر و ابابیل مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، «افزایش قدرت آتش، برد عملیاتی پهپادها و همچنین در کنار آن استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن… جزو برنامه‌های دنبال شده توسط ارتش» است.

رزمایش دو روزه مشترک پهپادی سال ۱۴۰۱ ارتش از صبح روز چهارشنبه، دوم شهریور، آغاز شد و آن‌ طور که ارتش اعلام کرد بیش از ۱۵۰ فروند پهپاد در این رزمایش شرکت دارند.

گستره رزمایش نیز خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز ایران اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *