افشای تابعیت استرالیایی خانواده وزیر ارتباطات، واکنش عیسی زارع‌پور

By | ۱۴۰۱-۰۶-۱۲

اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد دو فرزند عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، تابعیت استرالیایی دارند. این در حالی است که دولت رییسی با شعار مقابله با مدیران دوتابعیتی و مبارزه با فساد و رانت وارد میدان شداما دو معاون او هم دست‌شان به فساد آلوده است.

پس از گزارش ایران‌اینترنشنال درباره تابعیت خارجی فرزندان وزیر ارتباطات رئیسی، عیسی زارع‌پور در اینستاگرام این موضوع را درباره اعضای خانواده و بستگان درجه یک تکذیب کرد.

مدارک در اختیار ایران اینترنشنال از جمله نسخه یک بلیط سفر نشان می‌دهد دو فرزند او تابعیت مضاعف استرالیا دارند.
واکنش وزیر ارتباطات به خبری درباره‌ی داشتن تابعیت خارجی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات دولت سیزدهم در صفحه‌ی اینستاگرام خود در واکنش به انتشار خبری مبنی بر داشتن تابعیت یک کشور خارجی نوشت:

‌«دیشب یکی از دوستان لینک تصویری خانواد‌گی از ما در دانشگاه استرالیا را برایم ارسال کرد که ظاهرا یک شبکه ضد انقلاب در بخشی از یک گزارشش استفاده کرده و مدعی شده که بچه های من تابعیت استرالیا دارند. اینجور گزارش‌های مملو از دروغ، ارزش جواب دادن نداره ولی به احترام هموطنان عزیز گفتم توضیحاتی بنویسم.

با دیدن گزارش، خاطرات دوران تحصیل در استرالیا برایم زنده شد. زمانی که در سال ۹۰ با ویزای دانشجویی برای تحصیل به دانشگاه نیوساوت ولز سیدنی، که یکی از پنجاه دانشگاه برتر جهان است، رفتم یک فرزند داشتیم. با تلاش شبانه‌روزی و به فضل خداوند توانستم دکترای مهندسی کامپیوتر را سه ساله به پایان برسانم و دوره پسادکتری را هم یکساله در همان دانشگاه گذراندم.

الحمدلله در آن سه سال ، علاوه بر ده جایزه علمی و پژوهشی که دریافت کردم، دانشگاه رساله دکتری‌ام را هم به عنوان یکی از سه پایان نامه برتر دانشگاه برگزید. عکس بی کیفیتی هم که این شبکه پخش کرده، مربوط به انتخاب یکی از طرح های پژوهشی‌ام به عنوان «طرح نوآورانه برتر سال دانشگاه» UNSW Innovator of the year بود که برای گرفتن جایزه به اتفاق خانواده به روی جایگاه رفتیم و اتفاقا این حضور خانوادگی با استقبال زیاد دانشجویان و اساتید مواجه شد.

در مدت تحصیل، خداوند دو فرزند دیگر هم به خانواده ما عنایت کرد. بچه‌ها بعد از شنیدن اینکه به خانواده ما و این دو تای آخری گفته‌اند تابعیت غیر ایرانی دارید، کلی خندیدند خصوصا که دو تا بچه دبستانی سوژه گزارش شده بودند، برایشان جالب و خنده دار بود چون طبق قوانین استرالیا از سال ۱۹۸۶ با ویزای دانشجویی به فرزند کسی تابعیت نمی دهند مگر اینکه خودش ده سال توی استرالیا بمونه که ما موقعی اینها دو و چهار ساله بودند برگشتیم ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *