کارزار اعتراضی اعضای نظام پزشکی ایران: بر سوگندمان وفادار و پشتیبان مردم هستیم

By | ۱۴۰۱-۰۷-۲۰

بیش از ۸۰۰ عضو سازمان نظام پزشکی ایران در اعتراض به سخنان رئیس این سازمان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سخنان محمد رئیس‌زاده، که پیشتر در گفتگو با خبرگزاری فارس معترضان را «اغتشاش‌گر و تجزیه‌طلب» توصیف کرده بود، با امضای بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که نه تنها او را سخنگوی جامعه درمانگران نمی‌دانند، بلکه خود را «پشتیبان مردم» می‌دانند.

در بخشی از متن این کارزار که اعضا با شماره نظام پزشکی و مشخصات آن را امضا کرده‌اند، آمده است: «متاسفیم که ایشان با فراموش کردن تعهد اخلاقی و اجتماعی درمانگران در دفاع از مردم، سخنی در محکومیت استفاده از خشونت عریان، سلاحهای غیرمتعارف و آسیب‌رسان برای پراکنده کردن معترضان به میان نمی‌آورد.»

در ادامه این متن آمده است: «ما اعضای نظام پزشکی امضاکننده این نامه مردم را صاحبان اصلی مملکت می‌دانیم و از مطالبات برحق آنها حمایت می‌کنیم. این عهدی است که در ابتدای کار بر سر آن قسم خورده‌ایم و به این سوگند وفاداریم.»

محمد رئیس‌زاده، رئیس بسیج جامعه پزشکی و رئیس دانشکده پزشکی بقیه‌الله وابسته به سپاه پاسداران، مهر پارسال و در پی رد صلاحیتهای گسترده و واکنش‌برانگیز، به ریاست سازمان نظام پزشکی ایران انتخاب شد.

در بیانیه این کارزار به نقش پزشکی قانونی در «سرپوش گذاشتن» بر علت مرگ مهسا امینی اشاره شده و ضمن اعتراض به آقای رئیس‌زاده آمده است: «ایشان از نام و اعتبار سازمان نظام پزشکی برای مشروعیت بخشی به کمیته سفارشی حقیقت یاب برای سرپوش گذاشتن بر علت مرگ خانم مهسا (ژینا) امینی استفاده می‌کند. از نظر ما امضاکنندگان این نامه، کمیته حقیقت‌یابی که پشت درهای بسته تشکیل شود، اعتباری ندارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *