آتنا دائمی: ادعای مقام‌های حکومتی در مورد آتش‌سوزی در کارگاه خیاطی دروغ محض است

By | ۱۴۰۱-۰۷-۲۴
آتنا دائمی فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی سابق در گفتگو با صدای آمریکا آتش سوزی امشب اوین را ادامه اتفاقات روز گذشته دانست و گفت: « روز گذشته خبردار شدم که در بند ۷ زندان اوین نیروهای امنیتی مسلح مستقر شده و شعار حیدر حیدر سر می‌دادند.»
به گفته وی، چهار نفر از زندانیان سیاسی هم به رجائی‌شهر منتقل شدند و زندانیان عمومی و سیاسی در واکنش به شعارهای تحریک‌آمیز نیروهای امنیتی، شعارهای اعتراضی سر دادند.
وی با اشاره به تیراندازی در زندان اوین و ممانعت از ورود خانواده‌ها به نزدیکی زندان، ادامه داد: «اظهارات مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر آتش‌سوزی در کارگاه‌های خیاطی دروغ است چراکه قبل از ساعت ۶ کارگاه‌ها تعطیل و آمارگیری انجام می‌شود.»
به باور وی از آنجا که آتش سوزی بعد از ساعت ۸ شب بوده امکان آتش سوزی از طرف زندانیان در کارگاه‌ها وجود ندارد.
در پی وقوع نا آرامی در زندان اوین، بخشی از این زندان آتش گرفت و صدای تیراندازی از داخل این زندان به گوش می‌رسید. بر اساس تصاویر منتشر شده حجم آتش و تیراندازی بالا بود و پیش‌بینی می‌شود این حادثه تلفات بیشتری داشته باشد.
بنا بر گزارشهای دریافتی، تجمع اولیه معترضان اطراف زندان اوین با درگیری و شلیک گاز اشک‌آور همراه شد.در پی اعتراضات در زندان اوین و شنیده شدن صدای شلیک و انفجار و مشاهده شعله های آتش از بیرون زندان، مردم معترض در حال حرکت به سمت زندان اوین هستند.
معترضان با شعارهای مرگ بر دیکتاتور از اعتراض شامگاه شنبه در زندان حمایت کرده و نیروهای امنیتی نیز سعی در جلوگیری از تجمع خانواده های زندانیان دارند. بر اساس گزارش شاهدان عینی، جو اطراف زندان بسیار امنیتی بوده و نیروهای نظامی و انتظامی در محل حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *