۳ روایت متناقض درباره جان‌باختن نسرین قادری!

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۶

پیکر نسرین قادری، دانشجوی مقطع دکترای مریوانی مقیم تهران، سحرگاه امروز در مراسمی در مریوان به خاک سپرده شد (فیلم زیر). در حالیکه این دانشجو چند روز قبل در تظاهرات در تهران با ضربات باتوم به کُما رفته بود و جمعه شب جان باخت، اما خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه به نقل از پدر نسرین نوشت: دخترم آنفلونزا داشت و در هیچ تجمعی حضور نداشت. اما ساعتی بعد دادستان شهریار گفت: پزشکی قانونی علت اولیه فوت نسرین قادری را مسمومیت گزارش کرده است!

عسگری‌پور، دادستان شهریار گفت: ساعت ۱۴ روز جمعه مورخه ۱۳ آبان یکی از بستگان متوفیه با مراجعه به کلانتری محل اعلام می‌کند که به واحد مسکونی مرحومه قادری مراجعه کرده اما وی در را باز نکرده است. پس از دستور قضایی و باز کردن در آپارتمان، ماموران انتظامی با حضور اقوام متوفیه وارد منزل شده و مشاهده می‌کنند که جسد خانم نسرین قادری در پذیرایی بر زمین افتاده است. پس از معاینه جسد، هیچ گونه آثار ضرب و جرحی مبنی بر شکستگی، در رفتگی، سیاه شدگی و کبودی بر روی بدن متوفیه رویت نشده است.

مراسم خاکسپاری نسرین قادری…و بازهم بی‌شرمی

پیکر نسرین قادری با فشار نهادهای امنیتی سحرگاه روز یک‌شنبه ۱۵آبان در شهر مریوان و بدون حضور مردم به خاک سپرده شد. وی دو روز پیش در تهران در اثر ضربات متعدد باتوم نیروهای حکومتی به سرش به کما رفته بود و جمعه شب جانباخت.

نیروهای امنیتی حتی اجازه نداده‌اند خانواده نسرین قادری، پیکر دخترشان را در انتقال از تهران به مریوان همراهی کنند.

پیش تر رسانه‌های محلی در کردستان گفتند به دنبال جانباختن نسرین قادری در تهران، نیروهای امنیتی در انتقال پیکر و برگزاری مراسم توسط خانواده‌اش اختلال ایجاد کرده‌اند.

به گفته کانال تلگرامی کولبر نیوز، ماموران امنیتی خانواده نسرین قادری را تحت فشار قرار داده اند تا پیکر او بدون همراهی مردم به خاک سپرده شود.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو نیز گزارش داد که نسرین قادری، دانشجوی اهل مریوان که چندی پیش در جریان اعتراضات تهران با وارد آمدن ضربات متعدد باتوم نیروهای امنیتی به سرش، به کما رفته بود، جمعه در یکی از بیمارستان‌های تهران جان‌باخته است.

این سایت افزود که شمار زیادی از نیروهای امنیتی شنبه شب منزل پدر و مادری نسرین قادری را در مریوان محاصره کرده‌اند و تاکید دارند که پیکر این دانشجو باید شبانه و بدون هیچ مراسمی به خاک سپرده شود.

همچنین گزارش شده است که امام جمعه مریوان، فرماندار مریوان، رئیس اداره اطلاعات و فرمانده اطلاعات سپاه مریوان به منزل پدری و مادر نسرین قادری رفته و نزدیکان این خانواده را وادار به ترک منزل خانواده قادری کرده‌اند.

و بازهم دروغ و وقاحت و بیشرمی از جمهوری اسلامی

رادیو فردا در گزارشی گفت: ساعاتی پس از انتشار گزارش‌هایی درباره جان باختن نسرین قادری، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ادعا کرد که این زن جوان به دلیل «بیماری زمینه‌ای» جان‌باخته و در مدتی هم که ارتباط او با خانواده‌اش قطع شده بود، در حال «گذراندن زندگی طبیعی» بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *