نصب دست‌کم ۶۰ دوربین امنیتی در دانشگاه صنعتی شریف

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۶

با ادامه اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف و از جمله دانشگاه صنعتی شریف، حراست دانشگاه شریف اقدام به نصب ده‌ها دوربین‌ جدید امنیتی در سطح این دانشگاه کرده است.

به گفته فعالان دانشجویی دانشگاه شریف، با نصب دوربین‌های امنیتی جدید در این دانشگاه در حال حاضر تعداد دوربین‌های نصب شده در سطح این دانشگاه دست‌کم به ۶۰ عدد رسیده است که حدود ۲۰ مورد از آنها دوربین‌های ۳۶۰ درجه است.

حراست دانشگاه شریف از روز شنبه ۱۴ آبان ماه نیز «تفتیش کوله‌پشتی‌ و کیف» دانشجویان را به اجرا گذاشت و نیروهای حراست قبل از ورود دانشجویان به محوطه دانشگاه اقدام به بازرسی کیف و کوله آنها کرده و اقلامی را ضبط می‌کنند.

در واکنش به این بازرسی‌ها، تعدادی از دانشجویان روز شنبه در اعتراض به «رفتارهای غیرقانونی حراست در تفتیش کیف و کوله» دانشجویان و ممنوع‌الورود کردن ده‌ها دانشجو، جلوی کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف تحصن کردند.

پس از آغاز اعتراضات سراسری در ایران و اوج‌گیری اعتراضات دانشجویان به ویژه در دانشگاه شریف، یگان ویژه و نیروهای امنیتی لباس شخصی روز ۱۰ مهر ماه دانشگاه شریف را ساعت‌ها به محاصره در آوردند.

این نیروها در ادامه با ده‌ها موتور وارد پارکینگ طبقاتی دانشگاه شده و با سلاح‌های ساچمه‌زن و پینتبال دانشجویانی را هدف قرار دادند که در پارکینگ پناه گرفته بودند.

نیروهای امنیتی همچنین ده‌ها دانشجوی شریف را در شب دهم مهر ماه با خشونت بازداشت کردند که بسیاری از این دانشجویان در روزهای بعد به طور موقت آزاد شدند.

در یک هفته گذشته دست‌کم چهار دانشجوی دانشگاه شریف نیز در منازل‌شان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

محمد ملانوری، دانشجوی دکترای اقتصاد، و علی عالمی آرانی، دکترای دانشکده مهندسی هوا فضا و فریبرز کهن‌زاد دانشجوی برق دانشگاه شریف از ۸ آبان ماه بازداشت شدند.

همچنین امیررضا چرچی، دانشجوی مهندسی شیمی، و محمد ابراهیم واعظی دانشجوی اقتصاد نیز شنبه شب ۱۴ آبان ماه در پی یورش نیروهای امنیتی به منازل‌شان بازداشت شدند.

علی یونسی و امیرحسین مرادی، دو دانشجوی المپیادی دانشگاه شریف هم از فروردین سال ۱۳۹۹ بازداشت و زندانی شده‌اند.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *