دادگستری البرز اتهام ۱۱ نفر در پرونده مرگ یک بسیجی در کرج را افساد فی‌الارض اعلام کرد 

By | ۱۴۰۱-۰۸-۲۱

رئیس دادگستری استان البرز می‌گوید که در ارتباط با پرونده کشته شدن یک بسیجی در کرج برای ۱۱ نفر از جمله یک زن با اتهام افساد فی‌الارض کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی روز شنبه، ۲۱ آبان، هویت این بسیجی را روح‌الله عجمیان اعلام کرد و گفت که او در اعتراضات ۱۲ آبان در محدوده کمال‌شهر کرج کشته شده است.

طبق ادعای فاضلی، این بسیجی در روز حادثه مشغول «رفع انسداد بزرگراه و عبور و مرور خودروها» بوده که توسط معترضان مورد حمله قرار گرفته و کشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه سخنان خود از جمله اتهامات ۱۰ مرد و یک زنی را که در ارتباط با پرونده عجمیان بازداشت شده‌اند «افساد فی‌الارض» اعلام کرد.

رسانه‌‌های حکومتی در ایران پیش از این از اتهام محاربه و افساد فی‌الارض علیه ۹ معترض دیگر خبر داده بودند. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، این اتهامات سیاسی امنیتی خطر صدور حکم اعدام را برای متهمان در پی دارد.

در چند روز گذشته وارد کردن این اتهامات به معترضان و احتمال صدور حکم اعدام برای آن‌ها با واکنش‌های گسترده جهانی روبه‌رو شده است. به‌ویژه این که ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشتر در بیانیه‌ای از قوه قضائیه خواسته بودند که حکم «قصاص» (اعدام) را در مورد معترضان متهم به محاربه و افساد فی‌الارض اجرا کند.

سازمان حقوق بشر ایران روز پنج‌شنبه، ۱۹ آبان، درباره احتمال برگزاری «اعدام‌ شتابزده و بدون پیش‌آگهی معترضان» هشدار داده و از جامعه جهانی خواسته بود که با «واکنش به‌موقع» مانع از بروز این «جنایت» شوند.

احتمال صدور حکم اعدام برای برخی معترضان در حالی است که سازمان حقوق بشر ایران تا ۱۴ آبان کشته شدن ۳۰۴ نفر از جمله ۴۱ کودک را توسط نیروهای امنیتی در پی اعتراضات سراسری در ایران تایید کرده بود. این آمار هم‌چنان رو به افزایش است.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، حسین فاضلی هریکندی روز شنبه هویت این بسیجی را روح‌الله عجمیان اعلام کرد و گفت که او در اعتراضات ۱۲ آبان در محدوده کمال‌شهر کرج کشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *