رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی کناره‌گیری کرد و استعفای او پذیرفته شد

By | ۱۴۰۱-۰۹-۰۱

به دنبال انتشار اخبار غیررسمی از کناره‌گیری رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی، سرانجام رسانه‌های ایران گزارش دادند که ابراهیم رئیسی با استعفای او موافقت کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، دلیل استعفای قاسمی «تشدید بیماری» او اعلام شده است.

هر چند توضیح بیشتری در این باره داده نشده اما پیش از این گزارش‌هایی درباره ابتلای رستم قاسمی به سرطان و درمان او منتشر شده بود.

پس از استعفای قاسمی، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، به ‌عنوان سرپرست این وزارت‌خانه معرفی شد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیسی، نوشت که گزینه پیشنهادی برای جایگزینی رستم قاسمی روز یک‌شنبه ششم آذر به مجلس معرفی خواهد شد.

کناره‌گیری قاسمی از وزارت راه در حالی است که پس از انتشار عکس‌های او با همسرش در مالزی، بدون پوشش مورد تایید جمهوری اسلامی، روزنامه فرهیختگان خواستار برکناری او به دلیل عدم اجرای وعده‌هایش شد و نوشت: «استیضاح یا اصلاح‌ عملکرد وزیر راه‌ و شهرسازی، روزنه امیدی برای مردم خواهد بود.»

این روزنامه در گزارش خود به اجرا نشدن وعده دولت رئیسی و شخص قاسمی برای ساخت یک میلیون خانه در سال اول دولت اشاره کرد.

اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس نیز از رئیسی خواست هر چه زودتر وضعیت بیماری وزیر راه و شهرسازی را بررسی و اظهار نظر کند.

او گفت: «بهتر است آقای رئیسی و آقای مخبر هرچه زودتر در این زمینه گفت‌وگو کنند و تصمیم بگیرند؛ حال هر تصمیمی که بگیرند. شاید تصمیم این باشد که نه چیزی نیست و کارها دارد خوب پیش می‌رود اما یک تصمیمی بگیرند و اعلام کنند.»

پس از انتشار تصویر قاسمی با همسرش، رییس دفتر او اصالت این عکس‌ها را تایید کرد. همچنین این تصاویر بازتاب گسترده‌ای در فضای عمومی داشت و برخی، پوشش این زن را با پوشش مهسا امینی در زمان بازداشت مقایسه کردند.

علی کریمی، ستاره سابق فوتبال ایران هم با انتشار این تصاویر در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «سرباز، برای امثال این‌ها، هموطن را نزن، نکش …»

در شهریور ماه امسال هم بازداشت محمدقاسم مکارم شیرازی، ‌بازرس ویژه وزارت‌ راه و شهرسازی و مشاور عالی رستم قاسمی به اتهام دریافت رشوه خبرساز شد.

اردشیر مطهری، ‌نماینده گرمسار و آرادان در مجلس گفت ماموران وزارت اطلاعات، مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورویی ترتیب داده بود، دستگیر کردند.

پس از بازداشت مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی، ‌خبرهایی درباره نسبت فامیلی او با ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه ساکن قم مطرح شد.

پس از آن، دفتر مکارم شیرازی روز یک‌شنبه ۱۳ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «شخص نام‌برده»، از فرزندان یا نوادگان مکارم شیرازی نیست بلکه «از منسوبین برادر» اوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *