ابوالفضل قدیانی: خامنه‌ای نمی‌تواند ملت ایران را با اعدام و بگیر و ببندِ معترضان مرعوب کند

By | ۱۴۰۱-۰۹-۱۹

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی در ایران، در بیانیه‌ای با اعتراض به اعدام محسن شکاری، از علی خامنه‌ای به عنوان «جبار تمامیت‌خواه» و «خودکامه خونریز» نام برد و افزود که او باید بداند نمی‌تواند «ملت ایران را با اعدام و بگیر و ببندِ معترضان مرعوب کند» و برعکس این «جنایت‌ها»، عزم ملت را در «سرنگونی خامنه‌ای و نظامش» راسخ‌تر می‌کند.

این فعال سیاسی در واکنش به اعدام محسن شکاری در بیانیه‌ای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را «خودکامه‌ قدرت‌پرست و خون‌ریز ایران» خواند و گفت که او «همچنان دست اندرکار خونریزی» است.

محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، به اتهام «بستن خیابان ستارخان و مجروح کردن یک مامور نیروی بسیج» در اولین روزهای اعتراضات سراسری پس از کشته شدن مهسا امینی بازداشت شد و دادگاه انقلاب در اواخر آبان ماه او را بدون دسترسی به وکیل تعیینی و دادرسی عادلانه به اعدام محکوم کرد و این جوان معترض بامداد پنجشنبه هفدهم آذر ماه اجرا شد.

ابوالفضل قدیانی در بیانیه‌ خود تاکید کرد که «اعدام» محسن شکاری «در حقیقت قتل» این جوان معترض است که به دست نیروهای جمهوری اسلامی انجام شده است.

او در بیانیه خود افزود: «محسن شکاری جوان معترض ۲۳ ساله‌ای است که «بی جرم و بی‌جنایت اسیر شکنجه‌گران نظام فاسد جمهوری اسلامی» شد.

ابوالفضل قدیانی با اشاره به اینکه محسن شکاری «یک هفته پس از اعتراضات دستگیر و با شتاب‌زدگی تمام در یک محاکمه نمایشی فرمایشی با اتهام محاربه بدون داشتن وکیل تعیینی محکوم به اعدام شد»، تاکید کرد که «این حکم ننگین ضد بشری به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان معترضان یعنی ملت ایران» به «سرعت حیرت‌آوری» اجرا شد.

این فعال سیاسی در بیانیه خود گفت که تاکنون حدود ۵۰۰ تن از «معترضان بی‌گناه به دستور مستبد خودپرست به شهادت رسیده‌اند که حدود ۶۰ تن از آنان کودکان معصومند.»

ابوالفضل قدیانی تاکید کرد که با وجود کشتار حدود ۵۰۰ معترض، ۶۰ کودک و از جمله «یکی از فاجعه‌بارترین این کشتارها که «قتل کودک ۹ ساله، کیان پیرفلک» است «هنوز عطش خونریزی مستبد» فرو ننشسته است.

این فعال سیاسی در بخشی از بیانیه خود گفت: «علی خامنه‌ای، جبار تمامیت‌خواه ایران باید بداند که ملت ایران را با اعدام و بگیر و ببندِ معترضان نمی‌تواند مرعوب کند و استراتژی النصر بالرعبِ او تشت رسوایی‌اش از بام افتاده و مدت مدیدی است که نتیجه معکوس برایش به ارمغان می‌آورد.»

ابوالفضل قدیانی در پایان بیانیه خود تاکید کرد که «این اقدامات جنایت‌بار خشم و انزجار ملت را بیش از پیش علیه علی خامنه‌ای بر می‌انگیزد و عزم ملت را در سرنگونی او و نظامش راسخ‌تر می‌کند».

اعدام محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، با اعتراضات گسترده مردمی در ایران و محکومیت جهانی از سوی بسیاری از کشورها و کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد مواجه شده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز پنج‌شنبه ساعاتی پس از آنکه قوه قضائیه جمهوری اسلامی محسن شکاری را اعدام کرد در بیانیه‌ای با ذکر اسم ۱۸ تن از معترضان بازداشتی هشدار داد که جان این معترضان در معرض خطر اعدام است.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است که جان همه معترضانی که از سوی شعب دادگاه‌ انقلاب در تهران، کرج، مشهد و چند شهر دیگر به اعدام محکوم شده یا به «محاربه» و «افساد فی‌الارض» متهم و در معرض حکم «اعدام» قرار دارند، در خطر است.

عفو بین‌الملل تاکید کرد که جمهوری اسلامی از «مجازات اعدام» به عنوان سلاحی علیه معترضان و ابزاری برای سرکوب سیاسی استفاده می‌کند و سازمان ملل و جامعه جهانی باید برای توقف اعدام‌ها از سوی جمهوری اسلامی، فورا اقدام کنند.
رادیوفردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *