وزیر خارجه ایتالیا: سفیر جدید ایران به محض تحویل استوارنامه‌اش احضار می‌شود

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۴

وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد که سفیر جدید ایران را احضار خواهد کرد تا نقض مداوم حقوق و آزادی‌های اساسی در ایران را به شدت محکوم کند.

«آنتونیو تاجانی» روز چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱، در پارلمان این کشور گفت که می‌خواهد «سفیر ایران را به محض تقدیم استوارنامه‌اش به رئیس دولت» احضار کند.

وزیر خارجه ایتالیا در حالی اعلام کرده که سفیر جدید ایران را به محض شروع کار او فرا خواهد خواند که روز سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه نیز دولت فرانسه اعلام کرد که کاردار ایران در پاریس را به دلیل سرکوب معترضان در ایران، مشارکت در جنگ روسیه علیه اوکراین و بدرفتاری نیروهای حکومتی با ۷ شهروند این کشور که در جریان اعتراضات کنونی بازداشت شده‌اند، فرا خوانده است.

موضوع فراخواندن سفیر ایران در ایتالیا، در حالی مطرح شده که کشورهای عضو شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن این سازمان، رای مثبت دادند.

جمهوری اسلامی که اکنون در منزوی‌ترین حالت ممکن در جامعه جهانی قرار دارد، همچنان بر سرکوب معترضان، بازداشت آن‌ها و صدور احکام سنگین زندان و اعدام اصرار دارد.

در یک هفته گذشته، دو معترض جوان، به نانم‌های «محسن شکاری» و «مجیدرضا رهنورد» در تهران و شیراز با اتهام محاربه اعدام شدند که این موضوع خشم مردم در داخل و خارج از ایران و واکنش‌های گسترده بین المللی توسط دولت‌ها را در پی داشته است.
ایران وایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *