اعتراضات ایران؛ سه معلم در کرمانشاه و کاشان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به زندان محکوم شدند

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۷

علی حسین شمایلی و کیومرث واعظی دو معلم کُرد اداره آموزش و پرورش شهرستان سنقر و کلیایی از توابع استان کرمانشاه، با اتهامات «تبلیغ علیه نظام و تحریک و اغوای مردم» در مجموع به ١١ سال و ١٠ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. در همین حال، حمید جعفری نصرآبادی از معلمان شهر کاشان، توسط دادگاه انقلاب و دادگاه عمومی کاشان به ۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، احکام زندان علی حسین شمایلی و کیومرث واعظی دو معلم کرد در شهر سنقر، روز شنبه ٢١ آبان (١٢ نوامبر ٢٠٢٢) توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب کرمانشاه به ریاست قاضی مسعود نوری صادر شده است.

بر اساس حکم مذکور، کیومرث واعظی به اتهام «تبلیغ علیه نظام و تحریک و اغوای مردم» به ۶ سال حبس تعزیری و علی حسن شمایلی نیز به همین اتهامات، به ۵ سال و ١٠ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

کیومرث واعظی از فعالان رسانه‌ای و مدیر کانال تلگرامی «امروز غرب» است که پیشتر نیز، چندین بار توسط اداره اطلاعات این استان احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است.

به گزارش وبسایت حقوق بشری هه‌نگاو، نیروهای امنیتی روز یک‌شنبه ۱۷ مهر، به منزل علی حسین شمایلی و نیز کیومرث واعظی هجوم برده و بدون ارائۀ هرگونه برگه قضایی اقدام به بازداشت آنها کردند.

گفته می شود که این دو شهروند در طول دوره بازداشت خود در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه، از حق دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند.

همچنین به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران حمید جعفری نصرآبادی، معلم، نویسنده و مربی فوتبال نیز از سوی دادگاه عمومی این شهر به ۳ سال حبس، محکوم شد. او در تاریخ ۲۷ مهر ماه در مدرسه محل کارش بازداشت شده بود.

بر اساس این گزارش، حمید جعفری نصرآبادی از سوی دادگاه انقلاب کاشان، به ۱۵ ماه و یک روز حبس به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی»، ۷ ماه و یک روز حبس به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، و دو سال ممنوع الخروجی، انفصال از خدمت و محرومیت از خدمات عمومی محکوم شده است.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، حمید جعفری نصرآبادی در حالی در مجموع به حدود ۵ سال زندان محکوم شده است که اتهامات وی صرفاً بر مبنای انتشار دست نوشتەها و اشعاری در فیسبوک، واتس اپ و تلگرام و مکالمات او در گروه های دوستانه و خانوادگی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *