زلزله در بازار ارز , سپاه در فهرست سازمانهای تروریستی

By | ۱۴۰۱-۱۰-۲۹

با جدی‌تر شدن قرار گرفتن سپاه در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا، در ایران بازار ارز و طلا به تلاطم کشیده شده است و در روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ ماه دلار مجددا از مرز ۴۳ هزار تومان عبور کرد.

قیمت دلار در ایران که حدود ۲۰ روز در کانال ۴۰ هزار تومان در نوسان بود از روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه مجددا وارد فاز افزایشی شده و بر اساس اعلام کانال‌های اطلاع‌رسانی، در پایان معاملات روز چهارشنبه به ۴۳ هزار و ۵۰ تومان رسید.

همچنین بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، دلار توافقی در بازار متشکل ارزی ۳۸ هزار و ۸۶۵ تومان قیمت خورد. قیمت فروش صرافی‌ نیز ۳۹ هزار و ۲۸۰ تومان و قیمت خرید دلار صرافی ملی ۳۸ هزار ۸۸۷ تومان بود.

روز سه‌شنبه خبرآنلاین از تزریق نگرانی به بازار ارز خبر داد و نوشت: «قیمت دلار در بازار تهران ۷۵۴ تومان گران شد و به این ترتیب، به کانال جدید ورود پیدا کرد.»

این خبرگزاری معتقد است، در حال حاضر فعالان بازار چشم به سیگنال‌های بین‌المللی دوخته‌اند و نگاه به نشست پارلمان اروپا درباره ایران دارند.

هرچند رسانه‌ها در ایران به نقل از برخی فعالان بازار نوشتند که محدوده فعلی قیمت دلار حاصل تلاش‌های بازارساز بوده و هدف نهاد پولی کشور، نگه داشتن قیمت در همین محدود‌ه است، اما تجارت‌نیوز می‌گوید معامله‌گران حرفه‌ای تمایلی به عرضه دلارهایشان ندارند و با افزایش تنش‌های بین‌المللی، تمایل به خرید و حفظ سرمایه بیشتر شده است.

به باور فعالان بازار این تمایل با جدی‌تر شدن قرار گرفتن سپاه در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شدت خواهد گرفت و دلار مرزهای جدیدتری را درخواهد نوردید.

گفتنی است در کنار رشد قیمت دلار، سکه بهار آزادی و طلا نیز روند افزایشی را تجربه کرده و در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه هر قطعه سکه بهار آزادی به کانال ۲۲ میلیون تومان وارد شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رکورد جدیدی ثبت کرده و از دو میلیون تومان عبور کرد.
صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *