محمدعلی ابطحی: اعتراضات پایان نخواهد گرفت

By | ۱۴۰۱-۱۱-۱۴

محمدعلی ابطحی معتقد است که اعتراضات ایران ادامه خواهند داشت. یک نماینده مجلس گفت، طرح “مجازات و تعزیرات” برای افرادی مثل علی کریمی است. شماری از کشاورزان و کارگران و رانندگان شهرهای مختلف تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

محمد علی ابطحی، معاون رییس جمهور اسبق ایران محمد خاتمی در پاسخ به اظهارات اخیر حسن روحانی گفته است، انتقادهای مردم به “مسائلی بسیار کلی‌تر از اصلاح‌طلب و اصولگرایی” است. سایت انتخاب به نقد از او نوشت، مردم خواستار تغییرات مهم‌تری در کشور هستند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پیشین اخیرا ضمن بیان این که دولت و مجلس باید “با حمایت اکثریت مردم” شکل بگیرد گفته بود: «با دولت و مجلس اقلیت نمی‌شود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد. کلید حل مشکلات امروز بازگشت به انتخابات رقابتی با حضور گسترده مردم در صحنه است.»

ابطحی در این راستا گفته است: «اگر از انتخابات صحبت کنیم باید در نظر بگیریم که آیا گوش شنوایی هست؟ از دیدگاه من همان سیاستی که انتخابات حداقلی را ترجیح داد اکنون بر ملت حاکم است.»

این سیاستمدار اصلاح طلب با اشاره به این که “اعتراضات دائما به بیرون از کشور ارتباط داده می‌شود” می گوید: «هیچ شرایطی در حال حاضر وجود ندارد که نشان بدهد اعتراضات مردم دیده یا شنیده شده است. هنوز نسل z را درک نکرده و نتوانسته اند نیاز‌های آنها را بشنوند، این اعتراضات برخواسته از تبعیضی چندساله است و راه برون رفت از آن تنها به انتخابات خلاصه نمی‌شود.»

به اعتقاد ابطحی اعتراضات در ایران “با ادامه این وضع تمام نمی‌شود و با بهانه‌های دیگر بازهم شروع خواهد شد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *