درخواست شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از فرهاد میثمی برای پایان دادن به اعتصاب غذا 

By | ۱۴۰۱-۱۱-۱۵

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان روز جمعه در نامه‌ای به فرهاد میثمی، فعال مدنی مخالف حجاب اجباری، از او خواست به اعتصاب غذایش پایان دهد.

در بخشی از این نامه آمده است: «کنون با انتشار تصاویر جانکاه بدن نیمه جان و به استخوان رسیده‌ات که حکایت از اوج شرافت و آرمان خواهی یکی از وارستگان بی ادعای سرزمین ماست، اما فرهاد کُشی ستمکاران را بر هفت گنبد افلاک پر صدا کرد.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان نوشته است:«اکنون نه تنها آن شش عزیزی که برای حقوق آنها جان نازنینت را در طبق مرگ نهادی که همه‌ی آزار دیدگان حجاب اجباری و خانواده‌های اعدامی و عموم ملت ستمدیده‌ی ایران، صمیمانه و ملتمسانه از شما می‌خواهند که به اعتصاب غذای خود پایان دهید.»

انتشار تصاویری از جسم تحلیل‌رفته فرهاد میثمی بازتاب گسترده‌ای داشته است. فرهاد میثمی که از مرداد سال ۱۳۹۷ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به‌سرمی‌برد، به خاطر کنش‌های مدنی خود در مخالفت با حجاب اجباری به شش سال زندان محکوم شده است.

وی چندی پیش در پیامی از زندان رجایی‌شهر، ضمن اعتراض به اعدام معترضان، خواستار توقف اعدام‌ها و آزادی فوری چند نفر از فعالان مدنی و سیاسی از زندان شد. محمد حبیبی (معلم)، ناهید شیربیشه (از مادران دادخواه)، رضا شهابی (از کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی)، بهاره هدایت (فعال دانشجویی)، مصطفی نیلی (وکیل دادگستری) و نیلوفر حامدی (خبرنگار)، فعالانی هستند که آقای میثمی خواستار آزادی آن‌ها شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *