رئیس دانشگاه تهران: هیچ استادی را اخراج نکردیم، با آنها «قطع همکاری» کردیم

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۴
رئیس دانشگاه تهران مدعی شده است که هیچ استادی از این دانشگاه «اخراج» نشده و درنهایت با برخی افراد «قطع همکاری» صورت گرفته است.
محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران درباره «قطع همکاری» این دانشگاه با برخی از اساتید نیز در گفتگو با خبرگزاری دولتی «ایسنا» افزوده است: برخی از اساتید به «تعهدات علمی» خود عمل نمی‌کنند و این احتمال وجود دارد که در «دوره پیمانی» باشند و قراردادشان به دلیل اعلام گروه یا دانشکده «تمدید نشود.»
رئیس دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود در توحیه اخراج و یا قطع همکاری برخی اساتید این دانشگاه، گفت: موضوع «عدم تمدید قرارداد» همواره در دانشگاه وجود داشته و این موضوع «یک شائبه سیاسی» نیست.
در روزهای اخیر اخبار و تصاویر نامه‌هایی با مضمون «اخراج برخی از اساتید از دانشگاه‌ها» از جمله برخی اساتید دانشگاه تهران، در فضای مجازی منتشر شده است.
با کاهش تجمع‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها در هفته‌های اخیر، کمیته‌های انضباطی فعالیت علیه ‎دانشجویان و ‎اساتید را شدت بخشیده‌اند و هر چند روز یک بار، خبرهای تازه‌ای از «‎تعلیق و ‎اخراج» و صدور احکام کمیته انضباطی علیه اساتید و دانشجویان منتشر می‌شود.
پیش از این سوسن صفاوردی، از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز که به اجبار مسئولان بازنشسته شده، در این رابطه نوشته بود که «محترمانه» ‎اخراج شده است.
رئیس دانشگاه تهران همچنین گفته است که این احتمال وجود دارد در مرحله «تبدیل وضعیت» اساتیدی که از آنها (در فضای مجازی) نام برده می‌شود، «کُندی‌هایی صورت گرفته باشد» اما هیچکدام از اساتیدی که «اسامی آنها مطرح شده‌»، قطع همکاری نکرده‌اند و «با دانشگاه در ارتباط هستند.»
مرتضی مردیها، از اساتید فلسفه ‎دانشگاه علامه طباطبایی و از جمله افرادی است که به همین شیوه فعالیتش «تعلیق» شده است و مسئولان دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه نیز به دلیل این تصمیم اشاره‌ای نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *