تجمع اعتراضی بی‌سابقهٔ ده‌ها هزار تن از ایرانیان در لس‌آنجلس

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۴

روز شنبه ۱۱ فوریه برابر با ۲۲ بهمن، در چهل‌وچهارمین سالگرد انقلاب ۵۷، ایرانیان مقیم خارج و افراد مخالف جمهوری اسلامی از دیگر ملیت‌ها، در ده‌ها شهر دنیا از استرالیا و نیوزیلند تا پایتخت‌های اروپایی و کانادا و آمریکا تظاهرات کردند.

تجمع شنبه ۲۲ بهمن در لس‌آنجلس

در یکی از بزرگ‌ترین تجمعات، ده‌ها هزار تن از ایران در مخالفت با جمهوری اسلامی در مرکز شهر لس‌آنجلس آمریکا گرد هم آمدند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز یک روز پس از گردهمایی پرشمار ایرانیان مقیم آمریکا در مقابل سالن شهرداری این شهر گزارش داد که بر اساس برآوردها جمعیتی ۸۰ هزار نفری از مخالفان جمهوری اسلامی در این راهپیمایی حضور داشتند.

به‌نوشتهٔ این رسانه آمریکایی، گزارش‌ها حاکی است که تجمع همبستگی روز شنبه با معترضان داخل ایران در نوع خود از بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها در ایالات متحده بوده‌ است.

شاهزاده رضا پهلوی با حضور و سخنرانی در این تجمع، با تأکید بر اهمیت همبستگی و اتحاد، گفت که «جهان زمانی از مردم ایران پشتیبانی می‌کند که شاهد عزم راسخ ایرانیان برای نجات خودشان باشد.»

شرکت‌کنندگان در تظاهرات لس‌آنجلس در گفت‌وگو با رسانه‌ها از قانون‌گذاران آمریکایی خواستند اقدام به پشتیبانی بیشتری از اعتراضات حقوق بشری در ایران کنند.

«بی‌بی کسرایی» یکی از تظاهرکنندگان در جمع ایرانیانی که از شهر سان‌دیگو به این تجمع آمده بودند به شبکه «سی‌بی‌اس لس‌آنجلس» گفت: «۲۵ هفته است در خیابان هستیم. از همان زمانی که مردم ما در خیابان‌ها جنگیده و جان خود را فدا می‌کنند، ما از آنها حمایت کرده‌ایم.»

این چندمین بار در پنج ماه گذشته است که با آغاز اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ایران، ایرانیان خارج کشور در حمایت و همبستگی با معترضان داخل در سراسر دنیا راهپیمایی برگزار می‌کنند. مهرماه امسال، گردهمایی برلین با حضور جمعیتی بین ۷۰ هزار تا صد هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور رکوردی بی‌سابقه را در چهار دهه گذشته به ثبت رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *